וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אלי ארוך מגיעה לסיום בהסכם פשרה: כלל תשלם 9.2 מיליון שקל

מאת עמית בן-ארויה וטל לוי

3.2.2009 / 7:15

סוחר המעו"ף שתבע את כלל יקבל 5.7 מיליון שקל, ויתרת הסכום תחולק בין עורכי הדין שייצגו אותו בשנים האחרונות. ההליך הפלילי נגד ארוך ודוד שילוח, המכונה "הצל", עדיין תלוי ועומד



>> שלוש שנים בדיוק לאחר שהבורר יעקב מלץ המנוח פסק לאלי ארוך 95 מיליון שקל בסכסוך מול כלל פיננסים, הגיעו הצדדים לפשרה שבמסגרתה יקבל ארוך 5.7 מיליון שקל ועורכי דינו יתחלקו ב-3.5 מיליון שקל נוספים. להסדר, שאושר אתמול בבית המשפט המחוזי בתל אביב, צורף מכתב התנצלות של ארוך, שבו הוא מודה כי העביר בשעתו לבורר מלץ מסמכים שלא היה צריך להעביר אליו. דבר המגעים לקראת פשרה פורסם לפני חודשים.

ב-2006 דחה הבורר מלץ את טענות כלל, וקיבל בהחלטה מהירה את טענותיו של ארוך, לפיהן כלל לא ביצעה כביכול הוראות מסחר באופציות המעו"ף שהעביר לה. הסכום יוצא הדופן שנפסק לטובת ארוך דירבן את כלל, שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר, לצאת למאבק חסר פשרות נגדו. החברה הגישה בקשה לביטול פסק בורר וכן תלונה במשטרה נגד ארוך בגין התנהגותו במהלך הבוררות.



החקירה הפלילית הולידה כתב אישום נגד ארוך ושותפו דוד שילוח, המכונה "הצל", בין השאר בגין עבירות הזיוף. לפי כתב האישום, ארוך (45) הבטיח לשילוח (52), כי אם יזכה בבוררות מול כלל יעניק לו מחצית מהסכום בתמורה לעזרתו. לפי כתב האישום, בשנת 99', עם פרוץ הסכסוך בין כלל לארוך, רקם ארוך קשר עם שילוח במטרה לזייף מסמכים; זאת כדי לקבל במרמה את החלטת הבורר. ב-2003 שיגר ארוך מכתבים אישיים לבורר, ובהם ניסה להשפיע על החלטתו.



לפי הסכם הפשרה שהושג אתמול, ההליך המתנהל בבית המשפט לביטול פסק הבוררות יופסק. בנוסף לסכום שתעביר כלל לאלי ארוך, יקבלו עורכי דינו בשנים האחרונות את הסכומים הבאים: 1.15 מיליון שקל לבאת כוחו הנוכחית, עו"ד פנינת ינאי; 1.5 מיליון שקל לעו"ד אמנון יצחקניא; ו-130 אלף שקל לעו"ד דורון צברי. עורכי הדין מושיק פלדמן ואלון וינוגרד יקבלו יחד 540 אלף שקל, ועו"ד יוסי כהן יקבל 215 אלף שקל.



בצאתו מהדיון אמר ארוך: "אני שמח שכל הסיפור מאחורי, ומרוצה מהפיצוי שקיבלתי. עברו עלי שנים קשות מאוד, ואני רק מבקש להתחיל לחיות את חיי עכשיו. אני מודה לעו"ד פנינת ינאי שליוותה אותי באופן צמוד והאמינה בצדקתי, לאחר שאחרים התייאשו ונטשו אותי בדרך".



אביגדור קפלן, יו"ר כלל ביטוח המיוצגת על ידי עורכי הדין רם כספי וגד טיכו, מסר בתגובה: "פסק הבורר היה הזוי מיסודו, אין צורך בפרשנויות. משיקולי עלות-תועלת, דיף היה לחסל את הפרשה ולהתפשר מול ארוך, שכן הפרשה גזלה תשומת לב ניהולית אדירה. ולכן, בתום עשר שנים של השקעה עצומה, קיבלנו את ההצעה להגיע להסכם פשרה ולהוריד את העניין מסדר היום. זה שיקול עסקי קר".



בכלל מדגישים כי "הפשרה מחסלת את הפרשה מבחינה כלכלית. ואולם ההסכם הוא אזרחי, ולא בא להחליף את כתב האישום הפלילי שהוגש נגד ארוך ואשר יתברר בין הפרקליטות לבין בית המשפט".



מקורבי ארוך אמרו בתגובה לדבריו של קפלן: "תשלום בסכום כזה בתקופה כה קשה במשק לא מעבירים בגלל 'גזילת זמן ניהולי'. זו טענה מגוחכת, וחבל שכלל פיננסים, דווקא כשהתנהגה בהגינות ושילמה לארוך את הכספים המגיעים לו, לא מסוגלת לעמוד מאחורי מעשיה, וכל מה שמפחיד אותה הוא להיתפש כמפסידה בציבור. מצער מאוד לשמוע שאחרי התנהלות קשה של כלל מול הבורר המנוח, היא ממשיכה בכך גם כיום, ומכנה פסק הדין של השופט הזוי מיסודו. זה בוודאי לא מכבד אותה".



עו"ד ינאי מסרה בתגובה: "העובדה שהתיק הסתיים בפשרה מדברת בעד עצמה, ואין צורך להרחיב בכך, בוודאי שלא לנוכח השתלשלות האירועים. מטבע הדברים, כל צד קרוב אצל עצמו ומשוכנע בצדקת טענותיו המשפטיות. עם זאת, העובדה כי כלל נענתה לפנייתנו לסיים את הפרשה כפי שהסתיימה, מעידה על כך שהיא נהגה מידת הגינות וראויה לכל הערכה".



אי.די.בי תבטל הפרשה



כאשר תבע ארוך את כלל פיננסים, מיהרו החברות מקבוצת אי.די.בי (החברה האם של כלל) לרשום הפרשה חשבונאית. לאור הסכם הפשרה האמור, דיווחה אי.די.בי כי תרשום רווח של כ-44 מיליון שקל. זאת כתוצאה מביטול חלק מההפרשה שרשמה בספריה בשל חלקה בסכום השיפוי שעשוי היה להידרש בגין פסק הבורר, ובגין הוצאות הקשורות בהליכים בענין זה. החברה עדיין בוחנת, בסיוע רואי החשבון שלה, אם יש לזקוף את האמור לתוצאות הרבעון הראשון של 2009, או לתוצאות 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully