וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים נגד צ'אווס: מחירי האג"ח נפלו לאחר שהצהיר כי יכהן כנשיא ונצואלה עוד עשור

בלומברג

3.2.2009 / 7:15

בחודשיים האחרונים ירדו מחירי האג"ח הדולריות של ונצואלה ב-4% - יותר מכל אג"ח באזור. חובותיה של המדינה: 46 מיליארד דולר



>> המשקיעים בוונצואלה היו מעדיפים שהוגו צ'אווס יוותר על כהותנו כנשיא, ולא יאריך אותה בעשר שנים, כפי שהוא מעוניין. מאז שצ'אווס הביע בדצמבר את רצונו לפעול לכך שיוכל להיות נשיא עד 2019 לפחות, מחירי האג"ח במדינה צונחים.

בחודשיים האחרונים ירדו מחירי האג"ח הדולריות של ונצואלה ב-4% - יותר מכל אג"ח באזור - כך לפי בנק מריל לינץ'. ב-10 בדצמבר הורידה סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס את הדירוג של ונצואלה ל-BB - שלוש רמות מתחת לדרגה המומלצת להשקעה. סוכנות הדירוג מודי'ס מעניקה לוונצואלה דירוג של B2 - חמש דרגות מתחת לדירוג מומלץ להשקעה.



השילוב בין האסטרטגיה הפוליטית של צ'אווס לבין הצניחה של 72% במחירי הנפט מאז רמת השיא ביולי האחרון, גרמה למשקיעים לחשוש כי ונצואלה אולי לא תוכל לשלם את חובותיה בשווי כולל של 46 מיליארד דולר. לפי סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס, ונצואלה העלתה את ההשקעות הממשלתיות ל-36% מהתמ"ג ב-2007 מ-23% ב-1998.



לפי סקר שנערך על ידי חברת המידע דאטה אנליסיס בקראקס, ההצעה של צ'אווס להאריך את תקופת כהונתו עד ל-2019 לפחות, העלתה את התנגדותם של 48% מהמצביעים ותמיכתם של 51%. צ'אווס, נשיא ונצואלה מאז 1999, הוא קולונל לשעבר שניסה להוביל הפיכה צבאית ב-1992, אך נכשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully