וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קח 20 אלף דולר ואוטו ולך: GM וקרייזלר מציעות תמריצים לעובדים כדי לפרוש מרצון

רויטרס

3.2.2009 / 8:06

קרייזלר מציעה לעובדים שיוותרו על הטבות הבריאות בפרישתם 75 אלף ד' ותלוש של 25 אלף ד' לרכישת מכונית


יצרניות המכוניות האמריקאיות וקרייזלר מציעות לעובדיהן תמריצים כדי לפרוש מרצון הכוללים סכום כסף נכבד במזומן ותלושים לרכישת מכוניות. מטרת התמריצים היא כפולה: לקצץ בכח האדם ולהיפטר ממלאי המכוניות.

ג'נרל מוטורס (GM) מציעה לעובדים העובדים בתנאים לפרישה 20 אלף דולר במזומן ותלוש בשווי 25 אלף דולר לרכישת מכוניות בשווי 25 אלף דולר, כדי שיפרשו או יעזבו את החברה, כך אמר בכיר בוועד עובדי תעשיית המכוניות בארה"ב לרויטרס. ג'נרל מוטורס עצמה סירבה לבקשת רויטרס לתגובה.

תוכנית התמריצים של קרייזלר מציעה לעובדים העומדים בקריטריונים לפרישה 50 אלף דולר במזומן ותלוש לרכישת אוטו בשווי 25 אלף דולר אם יעזבו את החברה, כך אמר מקורב לחברה לרויטרס. עובדים אשר יענו להצעת קרייזלר לעזוב ללא הטבות בריאות לפורשים יקבלו 75 אלף דולר ותלוש לרכישת מכוניות בשווי 25 אלף דולר.

קרייזלר אישרה לרויטרס כי אכן היא מציעה את התמריצים לעובדיה, וכי ההצעה תהיה בתוקף עד ל-25 בפבוראר.

קרייזלר ו-GM נמצאות תחת לחץ לקצץ בכח האדם כדי להוריד את עלויות העובדים – תחת התנאים לקבלת הסיוע הממשלתי בשווי 17.4 מיליארד דולר. שתי יצרניות המכוניות צריכות להראות לממשלה עד ל-17 בפברואר כיצד הורידו את עלויות כח האדם והוצאות נוספות כדי לקבל את הסיוע הממשלתי.

עם ירידת מכירותיה של קרייזלר בעקבות ההאטה הכלכלית העולמית והזינוק במחירי הנפט בשנה שעברה, החברה קיצצה בייצור, הפסיקה לייצר דגמים מסויימים ופיטרה עובדים. סרברוס קפיטל, הבעלים של קרייזלר, קיצצה כ-32 אלף משרות בחברה עד כה.

אך המכירות של קרייזלר ממשיכות להידרדר. קרייזלר הובילה את הירידה בשוק המכוניות עם צניחה של 53% במכירותיה בדצמבר לעומת החודש המקביל ב-2007, ואנליסטים חוששים כי תראה ירידה דומה גם בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully