וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינדה בן שושן: לא צריך להגביל את שכר הבכירים אך הוא חייב להיות נגזרת של הצלחה ושל כישלון

יובל מעוז

3.2.2009 / 8:53

בפאנל להב שדן באחריות בעלי שליטה ודירקטורים הועלתה הצעה למיתון הגבלת שכר הבכירים לאורך שנים


אין להגביל את שכר הבכירים בחברות הציבוריות, אך יש לנסות למתן אותו באמצעות בחינה התוצאות לאורך שנים - זו אחת ההצעות שנשמעה אתמול בפאנל בנושא הרחבת אחריותם של בעלי שליטה ודירקטורים בחברות, שערכה להב, הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב.

בפאנל השתתפו פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ', לשעבר יו"ר דירקטוריון ו, עו"ד פנינה גיא, לשעבר הממונה על האכיפה ברשות לניירות ערך, לינדה בן שושן, עד לאחרונה ראש החטיבה לנכסי לקוחות של דיסקונט. את הפאנל הנחה פרופ' יוסף גרוס, יו"ר גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'.

המשתתפים בפאנל דנו בסוגיית השכר הגבוה בחברות הציבוריות והאם יש להגבילו. בורוביץ' טען כי לא צריכה להיות מגבלה שכזו: "תגמול צריך לעמוד במבחן התוצאה. אם החברה משתפרת - צריך לתגמל את האנשים". בורוביץ' הדגים מצב בחברות ציבוריות בהן עוקפים הדירקטורים את תנאי השכר המינימלים הניתנים להם: "יש חברות ציבוריות בה הדירקטורים לא מקבלים מספיק כסף והם מתוגמלים לפי ישיבות שהם עורכים, אז הם עורכים יותר ישיבות, לפעמים אחת אחרי השנייה".

לינדה בן שושן: תנאי השוק יותר חזקים מהמגבלות. השוק ימצא את הדרך לתגמולים אחרים. השכר צריך להיות מבוסס ביצועים. שכר הבכירים לא צריך להיות מוגבל אך הוא חייב להיות נגזרת של הצלחה ושל כישלון - שיטת תגמול הפועלת לשני הכיוונים". בן שושן הציעה שיטה למיתון התנודתיות בשכר הבכירים: הפקדה של חלק מהבונוס אותו מקבלים הבכירים בנאמנות למשך כהונתם ובתום תקופת החוזה ייערכו קיזוזים בין השנים הטובות לפחות טובות.

פנינה גיא אמרה כי את שכר הדירקטורים לא רק שאין להגביל אלא יש להגדילו. "יש להם אחראיות מאוד כבדה. עבור שכר גבוה יותר אנשים ראויים יותר היו ניגשים לתפקידים האלה ומתכוננים יותר ברצינות לתפקיד". גיא הציעה להקים מאגר של דח"צים, ממנו ימונו הדירקטורים החיצוניים לחברות הציבוריות. המאגר ימנע מינויים של אנשים חיצוניים לכאורה, שהם למעשה מינויים מקומיים של בעלי השליטה בחברות.

בפאנל דנו בשאלה האם יש מקום להגיש תביעה פלילית נגד דירקטורים חיצוניים. פנינה גיא העידה כי יש מגמה של העמדה לדין של דירקטורים: "כממונה על האכיפה בדקתי את החקירות שנערכו ומתוך 115 חשודים שנחקרו - 50 היו דירקטורים. יש בזה הבעת עמדה של רשות ני"ע בדבר כוונה למנף את אחריות הדירקטורים".

בורוביץ' אמר כי דירקטורים אמנם צריכים לשאת באחריות אך יש בעיה עם הרשויות המפקחות שמקשות על תפקידו של הדירקטור: "בנושא החשבונאות, בין הדו"חות של החברה למציאות הכלכלית שלה - הקשר הוא מקרי בהחלט. המערכת החשבונאית מתרחקת מהמציאות הכלכלית וזה מקשה על הדירקטור למלא את תפקידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully