וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי תעניק הלוואות ליחידים ולעסקים בשווי 36.5 מיליארד דולר - בעזרת כספי הסיוע

סוכנויות הידיעות

3.2.2009 / 9:21

"כספי הסיוע לא ישמשו לבונוסים, לתשלומי דיווידנד או לפעולות לובי", אמר מנכ"ל סיטי ויקאם פנדיט


ענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ), אשר נמצאת בימים אלה תחת לחץ להגדיל את ההלוואות שהיא מעניקה לעסקים ואנשים פרטיים, תייעד 36.5 מיליארד דולר מכספי הסיוע למשכנתאות, הלוואות לכרטיסי אשראי ולרכישת נכסים מגובים במשכנתאות, במטרה להשיב את האשראי לשווקים. ההחלטה נתקבלה בסיטי לאחר שהבנק קיבל סיוע בשווי 45 מיליארד דולר בשנה שעברה ולאחר שמשלמי המסים – אשר מכספם קיבלה ענקית הפיננסים את החילוץ – תהו לגבי השימוש באותם הכספים.

סוכנות הידיעות אי.פי צפויה לפרסם מאוחר יותר היום דו"ח אודות פרטי ההלוואות שמתכננת סיטי להעניק, וכיצד היא תגדיל מאמציה לסייע להחייאת שוק האשראי באמצעות הכספים מתוכנית החילוץ למגזר הפיננסים בארה"ב (TARP).

סיטי לא מעבירה 45 מיליארד דולר בצורה ישירה ללווים. במקום זאת, הכספים שקיבלה מממשלת ארה"ב מסייעים לה לקבל הלוואות נוספות ממקורות שונים, ואת כספי הלוואות היא תעביר ללקוחותיה. בנק מרוויח כסף על ידי כך שהוא לווה בזול לטווח הקצר ומלווה בריבית לטווח הארוך.

"המחויבות שלנו היא להפוך את כספי הסיוע להלוואות כמה שיותר מהר, בצורה יעילה ושקופה", אמר מנכ"ל סיטי ויקראם פנדיט. "כספי הסיוע הממשלתיים לא ישמשו לבונוסים ותשלומי פיצויים שונים לבכירי החברה, לתשלומי דיווידנד, לפעולות לובי או לפעולות נוספות הקשורות לשיווק או פרסום", התחייב פנדיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully