וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: צפי להורדת ריבית נוספת החודש; הקיצוץ יוביל להיחלשות דרמטית של השקל

TheMarker

3.2.2009 / 10:01

השקל החדש נסחר ביום שני ללא שינוי מהותי, בשפל של 16 חודשים אל מול הדולר



היום הראשון לפתיחת המסחר אינו מיטיב עם השטר המלוכני אשר מאבד את הרווחים אשר צבר מהשבוע שעבר כנגד היורו והדולר. הנתונים החלשים במשק הבריטי ביחד עם תחזית להפחתת ריבית נוספת של ה-BOE השבוע דחפו את המשקיעים לממש את פוזיציות הרכישה על לירה סטרלינג. הצמד סטרלינג/דולר נסחר סביב הרמות 1.4230 והזוג יורו/סטרלינג נסחר סביב הרמות של 0.9005 הבוקר בשעה 01:00 שעון ישראל.



המשקיעים החליטו לנטוש את הסטרלינג כאשר הדאגה לסקטור הפיננסי בבריטניה החריפה בשווקים. נזכיר, שהמטבע המלוכני נהנה מהתחזקות דרמטית כנגד הדולר בשבוע שעבר אשר לא הייתה מזה 20 שנה.



מדד מנהלי הרכש אשר התפרסם היום באנגליה הראה פיחות לרמה של 34.4 נקודות, ירידה מהצפי. מנגד, מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור בארה"ב עלה לרמה של 35.6 והתגבר על הצפי המר. הנתונים הכלכלים משני המדינות הביאו לתוצאה חיובית של הדולר האמריקאי ומנגד פיחות בערכו של הסטרלינג.



התחזיות מצביעות על קיצוץ של נוסף של הבנק המרכזי האנגלי, כשהמדינות המוניטארית ממשיכה באותה מגמה. כיום הריבית במשק האנגלי עומדת על רמה של 1.5% ובדרכה לרדת עוד מספר פעמים בשל המצב הכלכלי החריף בבריטניה אשר סובל מכות קשות עקב משבר האשראי המתמשך.



היום תתמקד מירב תשומת הלב בהכרזת הריבית לטווח קצר של הבנק המרכזי האוסטרלי. נכון לעכשיו צפויה הורדה של 1.0% שלם לרמה של 3.25%, הפרסום הינו בשעה 05:30 שעון ישראל. בגוש היורו, בשעה 07:00 שעון ישראל, גרמניה תפרסם את נתוני המכירות הקמעונאיות. בארה"ב, מכירות בתים חדשים הממתינים למכירה יתפרסמו בשעה 17:00 שעון ישראל והם יתנו את הטון למטבע האמריקאי.



דולר/שקל



השקל החדש נסחר ביום שני ללא שינוי מהותי, בשפל של 16 חודשים אל מול הדולר. שר האוצר, רוני בר און אמר בוועידה כי הכלכלה הישראלית עשויה להיות כבר במיתון כתוצאה מהמשבר העולמי אשר חתך ביצוא המקומי.



נגיד הבנק המרכזי, פרופסור סטנלי פישר, כבר חתך בריבית לרמה של 1.0% בשל תחזית הצמיחה העגומה בישראל בשנת 2009. נכון להיום ציפיות השוק הן כי, עוד החודש עשוי הנגיד להפחית בריבית לרמה של 0.0%. שטר הישראלי עשוי להגדיל הפסדים אל מול הדולר כתוצאה מהמהלך.



זהב



החוזה העתידי על הזהב סוגר את יום שני בירידות של 2.0%. מכירת חיסול הגיעה לאחר פרסום נתוני הצריכה העצמית בארה"ב, אשר ממשיכה לקטון זה חודש שישי ברציפות. נתוני כלכלה קודרים מאירופה ואסיה עם הצטמקות בסקטור הייצור ונפילה במחירי המפעלים מקטינה את הביקושים למתכת היקרה.



החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר סביב הרמות של 906.00 דולר לאונקיה. כשרמת התמיכה המשמעותית עומדת על 900 דולר לאונקיה.



נפט



החוזה העתידי על הנפט סוגר את יום המסחר הראשון השבוע בירידות שערים של 4.0%, כשנפילות נבלמות סביב ה-40 דולר לחבית. נתוני כלכלה ממשיכים להדגיש את המיתון כשהתחזית העגומה לקיטון הביקושים לנפט נמשכת.



כמו כן, ביטול השביתה של אסדות הנפט בארה"ב לא השאירו סיבה מהותית למשקיעים להחזיק בזהב השחור. החוזה העתידי על הנפט סגר את המסחר סביב הרמות של 40.20 דולר לחבית. התמיכה המשמעותית עומדת על 39.80 דולר לחבית נפט.



הכותב: רודיאן רחנייב הוא אנליסט בכיר בחדר המסחר של פינוטק בלונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully