וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת צרפת מתנגד לתוכנית תמריצים בסגנון אובמה שתזרים כספים ישירות למשקי הבית

סוכנויות הידיעות

3.2.2009 / 10:33

הממשלה הצרפתית מעוניינת להשקיע במגזר העסקי ובתשתיות על מנת לעודד את הצמיחה הכלכלית



ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פיון, דחה ביום שני את הדרישות להשקת תוכנית לעידוד הצריכה הפרטית. פיון מעדיף תוכנית שתסייע למגזר העסקי ותכלול הגדלה בהשקעות בתשתיות, על מנת לעודד את הכלכלה הצרפתית. "בלתי אחראי לבחור במדיניות שתביא להגדלת חובות המדינה, אך לא תותיר אותנו עם תשתיות משופרות ותחרותיות מוגברת", אמר פיון בנאום בליון.



יותר מ-1.1 מיליון אנשים יצאו להפגין ברחובות צרפת ביום חמישי האחרון, לדברי משרד הפנים. איגודי העובדים העריכו כי מספר המפגינים הגיעו ל-2.5 מיליון. המפגינים קראו לנשיא, ניקולא סרקוזי, להפסיק לפטר עובדי ממשל, להעלות את שכר המינימום ולהגדיל את ההטבות למשקי הבית, על רקע כניסתה של צרפת למיתון הראשון מאז 1993. מתנגדי הממשל קוראים לתוכנית תמריצים דומה לתכניתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, במסגרתה מוזרמים כספים ישירות לכיסם של משלמי המסים.



בעקבות השביתה, אמר סרקוזי כי "חששות הציבור מוצדקים", והסכים להיפגש עם מנהיגי האיגודים החודש, על מנת לפרוש בפניהם את יעדיו ל-2009 סרקוזי הודיע על חבילת תמריצים בשווי 26 מיליארד יורו (33.4 מיליארד דולר) שתתפרש על פני השנתיים הקרובות. התוכנית כוללת הזרמת כספים לעסקים והשקעות בתשתיות.



מספר המובטלים בצרפת עלה בכ-45 אלף אנשים בדצמבר, דיווחה שרת האוצר כריסטין לגארד, ושיעור האבטלה עלה לרמתו הגבוהה זה שנתיים. הנציבות האירופית צופה כי כלכלת צרפת תצטמצם ב-1.8% השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully