וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי על שופרסל: דו"ח הרבעון הרביעי ישקף את עוצמתה של הרשת - מחיר היעד 20.5 שקל בהמלצת 'קנייה'

הדס גליקו

3.2.2009 / 11:42

להערכת אנליסט אי.בי.אי, גיל בשן, צפוי גידול בהכנסות בעיקר בזכות עליית מחירי המזון במהלך השנה לצד ירידה בצריכת מזון מחוץ לבית



שופרסל תהיה מהראשונות לפרסם את תוצאות הרבעון הרביעי של שנת 2008 ביום שני ה-9 לפברואר. בבית ההשקעות אי.בי.אי מעריכים היום כי דו"ח זה ישקף את עוצמתה של הרשת וטוענים כי השפעות המיתון יורגשו בשוליים בלבד, אם בכלל.



להערכת אנליסט אי.בי.אי, גיל בשן, צפוי גידול בהכנסות בעיקר בזכות עליית מחירי המזון במהלך השנה לצד ירידה בצריכת מזון מחוץ לבית לדברי בשן "השפעות המשבר שיגבילו את הגידול ברווח הם החרפת זירת התחרות מול והרשתות הפרטיות ורשת "מגה בול" החדשה, וכן מעבר צרכנים למוצרים זולים יותר".



מודל הערכת השווי של אי.בי.אי לשופרסל מניח שיפור תפעולי מינורי לצד רווחיות תפעולית מקסימאלית של 4.5%, המצביע על מחיר יעד של 20.5 שקל למנייה בהמלצת 'קנייה'.



להערכת בשן, הנתון החזק ביותר למכירות ורווחיות הרשת ברבעון, כולל מכירות בחנויות זהות הוא עליית מחירים חדות במהלך השנה. ההערכה של בשן, נתמכת בנתוני מדד מחירי המזון שרשם השנה עלייה של כ-9.1% ובנתוני הלמ"ס. במהלך השנה נרשמה עלייה של כ-4.5% במכירות רשתות שיווק במחירים קבועים במהלך השנה.



יתרון נוסף לשופרסל על המתחרות אותו מסמם בשן הוא תת הרשת "יש" אשר הושקה ברבעון האחרון ויצרה עניין מוגבר מעצם ההשקה והעניין הגובר ברשתות Hard Discount בעת הנוכחית. מעבר לכך נהנתה רשת "יש" מהחרם החרדי על הרשת המתחרה "שפע שוק" של הרבוע הכחול.



על אף האופטימיות מציין בשן כי המשבר הכלכלי והירידה בהכנסה הפנויה של הצרכנים גוררת מעבר למוצרים בסיסים יותר הנושאים רווחיות נמוכה יותר, כמו כן ירידה חדה נרשמה במכירות מוצרי Non Food שתרמו לרווחיות ברבעונים האחרונים.



לגבי פוטנציאל הדיוודנד של שופרסל מעריך בשן כי בדומה לשנת 2008 ,בה חילקה שופרסל 486 מיליון שקל המשקפים תשואת דיבידנד של כ-17.5%, גם בשנת 2009 ייהנו המשקיעים מתשואת דיווידנד מרשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully