וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין מעדיפים לקנות תרופות ללא מרשם בבית מרקחת

קובי מנדל

3.2.2009 / 12:11

סקר צרכנים של המרכז ללימודים אקדמיים: הצעירים והגברים מעדיפים לחסוך זמן ולרכוש תרופות ללא מרשם ברשתות שיווק


61% מצרכני התרופות ללא מרשם בישראל מעדיפים לרכוש תרופות אלו בבית מרקחת ולא בנקודות מכירה אחרות. כך עולה מסקר, שערכה נעמה ברשדסקי מהמרכז ללימודים אקדמיים, על שוק תרופות על צריכת תרופות שאינם צריכים מרשם רופא.

הסקר, שהקיף 522 נשאלים, מגלה, כי ככל שצרכנים משכילים יותר, קיימת נכונות לקנות תרופות מחוץ לבתי מרקחת. מהסקר עולה עוד, כי נשים מעדיפות יותר מגברים לרכוש תרופות ללא מרשם בבית מרקחת. הסקר נערך במסגרת בדיקת מגמות שיווק במוצרים בעלי יחוד צרכני מובהק.

המחקר מציין, כי שוק התרופות ללא מרשם בישראל נמצא אמנם בתחילת דרכו, אך צומח בהדרגה ואף זוכה לעידוד רגולוטרי מצד משרד הבריאות. כיוון שקשה לשנות הרגלי צריכה וקניה במיוחד בתרופות, הרשתות המשווקות תרופות ללא מרשם פונות בעיקר לצרכנים צעירים ולכאלה המבקשים לחסוך זמן
מאשר לעמוד בקופ"ח ובתי מרקחת.

הסקר מאמת חלקית את החששות המוקדמים בישראל, לפיהם הציבור יגלה שמרנות וזהירות ברכישת תרופות כדי להימנע מנטילת סיכונים בריאותיים. אחרים העריכו כי היצרניות יבקשו "לחנך" את הצרכנים
באמצעות הסברה.

מהסקר עולה כי 70% מהקונים תופסים את רכישת תרופות ללא מרשם ברשתות שיווק כקניה זולה יותר מבית מרקחת. עוד הסתבר כי לעומת הנשים, הגברים קונים יותר תרופות ללא מרשם שלא בבית מרקחת ומגלים יותר פתיחות לנושא. המחקר מעריך כי בשנים הקרובות מאמצי השיווק של הרשתות המוכרות תרופות ללא מרשם יופנו בעיקר לקהל מבוגר שהינו צרכן משמעותי של תרופות ועדיין מעדיף לרכוש תרופות בבית מרקחת.

מסקנות הסקר, לדעת אנשי המרכז ללימודים אקדמיים, מלמדות על צורך לייחד את שוק התרופות ללא מרשם בדימוי כמעט זהה לתרופות רגילות המחייבות מרשם. ניתן לעשות זאת באמצעות שיווק אריזות דומות במראה.

בנוסף, סימול שהתרופה מקורית וציון אורך חייה. חברה שתכניס שבב אלקטרוני לאריזה אשר יודיע על אי לקיחת התרופה במועד ויספק בקרה על כמות שנלקחה עשויה להגדיל את נתח השוק שלה ולהביא גורם שיווקי חדש ומעניין לשוק התרופות. גם סימון ברור שהתרופות אינן מזויפות, (בהינתן שכ-12% מהתרופות בעולם מזוייפות לפי ארגון הבריאות העולמי), יקנו אמינות לתרופות בלא מרשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully