וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל שראל על תוכנית האג"ח של בנק ישראל: "יהיה קשה מאוד להחזיק את הסוסים בפנים"

הדס גליקו

3.2.2009 / 12:14

לדברי שראל "אם הממשלה תגלה שיש בשוק קונה גדול ונדיב לאיגרות החוב שהיא מנפיקה, היא עלולה להתפתות להגדיל את הגרעון בצורה משמעותית, ולהפעיל לחצים גם בעתיד על בנק ישראל לממן גרעון זה"



אחרי פתיחת שערי האורווה ומתן אפשרות לממשלה ללוות כסף מבנק ישראל, יהיה קשה מאוד להחזיק את הסוסים בפנים, כך כותב הבוקר ד"ר מיכאל שראל, מנהל המחקר בהראל פיננסים.



לדברי שראל "אם הממשלה תגלה שיש בשוק קונה גדול ונדיב לאיגרות החוב שהיא מנפיקה, היא עלולה להתפתות להגדיל את הגרעון בצורה משמעותית, ולהפעיל לחצים גם בעתיד על בנק ישראל לממן גרעון זה".



מעבר לסיכון אותו מסמן שראל בהתייחס לפירסומים שהופיעו לאחרונה בעיתונות על פיהם בנק ישראל ירכוש אג"ח של ממשלה ישראל מעריכים בהראל כי, הסיכוי שבנק ישראל ירכוש אג"ח של ממשלת ישראל נמוך כרגע.



בבית ההשקעות טוענים כי בידי בנק ישראל עומדים כלים נוספים ועדיפים יותר. לדברי שראל "הריבית הקצרה בישראל עדיין גבוהה מאפס, וניתן עדיין לבצע הרחבה מוניטרית על ידי הפחתת ריבית בנק ישראל".



גם אם שיעור הריבית ירד לאפס סבור שראל כי קיימת עדיפות להגדלת כמות הכסף בעזרת רכישת מט"ח לפני ביצוע רכישה של אג"ח מדינה. לדברי שראל "גם אם שיעור הריבית ירד קרוב לאפס, עדיין ניתן להגדיל את כמות הכסף באמצעות רכישת מט"ח, דבר שיתמוך גם ביצוא, אשר נפגע קשות כתוצאה מהאטה בביקושים העולמיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully