וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדד ברק: ההשקעות המומלצות הן בשחרים ארוכים, באג"ח קצרות של חברות חזקות ובדולר

יובל מעוז

3.2.2009 / 14:03

מנהל מחלקת השקעות באפריקה בית השקעות אומר כי יש להשקיע באפיקים שמרוויחים בירידה בפעילות העסקית


השקעה בדולר, אג"ח קצרות של חברות חזקות כמו ו ובשחרים ארוכים - אלה הן חלק מהמלצותיו של אלדד ברק, מנהל מחלקת השקעות באפריקה בית השקעות.

בית ההשקעות אפריקה הצליח לרשום בשנה האחרונה תשואות טובות במספר קטגוריות בענף קרנות הנאמנות. לדוגמה, קרנות האג"ח מדינה ללא מניות של בית ההשקעות השיג תשואה של כ-9%, בעוד קרנות בעלות היקף נכסים דומה השיגו תשואה 6%; הקרן השקלית השיגה תשואה של 4.6% לעומת 4.3% בקרנות דומות. גם בקרנות הנדל"ן שרשמו הפסדים כבדים, הצליחה אפריקה לרשום הפסד של 66.2% לעומת יותר מ-72.9% בקרנות דומות.

הביצועים החיוביים התבטאו גם בגיוסים שרושם בית ההשקעות, כאשר בדצמבר רשמה אפריקה גיוסים של 19 מיליון שקל נטו ובינואר גייסה כ-18 מיליון שקל. אפריקה מנהלת בקרנות הנאמנות שלה כ-650 מיליון שקל.

ברק מסביר את המדיניות שהובילה את אפריקה לתשואות שהשיגה: "המאפיין העיקרי ב-2008 היה לזהות שאנחנו נכנסים למשבר עולמי. זיהינו בזמן את ההיפוך במגמת האינפלציה. האינפלציה עלתה ב-2008 והיה צריך לזהות בזמן שיהיה היפוך. החלטנו להשקיע בחברות תזרימיות, להגדיל את ההשקעה באג"ח ממשלתי על פני קונצרני, להעדיף שחרים על פני גלילים".

גם בקרנות הכספיות, בהן אין שונות רבה בתשואות בין הקרנות, רשמה אפריקה יתרון קל. ברק מסביר כי השוני נובע מ"בחירה נכונה של אורך המק"מים, השתתפות בהנפקות במחירים הנכונים. כאשר התשקיף מאפשר זאת, אז אפשר לפעול בניירות ערך ממשלתיים במח"מים ארוכים ממק"מ".

ברק אומר כי הוא עוד לא חש בחזרה גדולה של הציבור לשוק: "הציבור לא מגדיל את הסיכון בתיקים שלו - הוא לא קונה קרנות מנייתיות או של אג"ח קונצרני. הציבור לא מאמין עדיין שהמגמה היא תיקון. כאשר המגמה באמת משתנה, היא נושאת כמה מאפיינים, ביניהם גידול משמעותי במחזורי מסחר. מי שצריך להוביל את המגמה זה הבנקים וחברות הביטוח. בנוסף, אין סממן מקרו שמעיד על שינוי מגמה".

"הציבור לא מחפש הזדמנויות. הוא רוצה לשבת בקרנות שיודעות להרוויח בתקופות כאלה והוא מעדיף את האיגרות חסרות הסיכון של המדינה".

"חודש ינואר התאפיין בתיקון, כשהמשקיעים ביקשו הגנה מאינפלציה. היה תיקון, אך המצב המקרו כלכלי בעולם ובישראל הוא רע ונמצא בירידה. לכן, מה שצריך לעשות זה להשקיע באפיקים שמרוויחים בירידה בפעילות העסקית. דוגמאות לכך: שחרים ארוכים, אג"ח קצרות של חברות חזקות כמו פרטנר ושטראוס-עלית, חברות שמחלקות דיווידנדים והן מאוד תזרימיות, השקעה במט"ח, בדולר, כשאני צופה המשך פיחות של השקל".

"2009 תהיה שנת השיא של המשבר. אנחנו נמשיך לראות את מחירי המניות יורדים ונראה הקשחה של תנאי הבנקאות בעולם. הבנקים יקשיחו את תנאי האשראי שלהם . המרווחים בין איגרות החוב הקונצרניות לממשלתיות יתרחבו מהרמה הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully