וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הממון המצרית סוויריס מצמצמת בניית בתי יוקרה ונופש בשווייץ ובים האדום בגלל המשבר

סוכנויות הידיעות

3.2.2009 / 15:23

הביקוש לנדל"ן באתר הנופש אל גואנה בסיני נפל ב-40%; בנייה בדאבוס וצרמט שבשווייץ נדחתה



סמיח סוויריס, היזם המצרי בעל השקעות ממרוקו ועד עומאן, צמצם את פעילות הבנייה של מלונות מותרות ואתרי נופש, לאחר שהמשבר הביא את לקוחותיו העשירים לדחות רכישה של בתי יוקרה ולדחות חופשות. סוויריס הוא בן למשפחת ההון המצרית בעלת קונצרן אורסקום.



חברת אורסקום דיוולופמנט הולדינג, אשר סוויריס מחזיק ב-60% ממניותיה, תצמצם בנייה בעומאן ובמצרים, והיא דחתה את תחילת המכירות של דירות יוקרה ווילות בשווייץ למחצית השנייה של השנה. בנייתו של אתר נופש בחוף מונטנגרו תתחיל רק בעוד שנתיים-שלוש, אמר סוויריס בן ה-52 בריאיון לבלומברג. "יש האטה בביקוש", אמר סוויריס. "זה לא דרמטי, אבל זה לרוחב כל הפעילות". התחזית לירידה מתמשכת של 24 חודשים במכירות נדל"ן וחופשות היא סבירה ביותר, אמר סוויריס.



הביקוש לנדל"ן באתר אל גואנה של סוויריס לחוף הים האדום נפל ב-40%, בשל צמצום האשראי שמעניקים הבנקים וההאטה הכלכלית. שני הקבלנים הגדולים באבו דאבי, סורוח ריל אסטייט ואלדר פרופרטיס, הודיעו כי רווחיהם ברבעון הרביעי קרסו בגלל ירידה במכירת קרקעות.



ההאטה פגעה גם בתוכניות של סוויריס להקמת אתר נופש אלפיני עם ששה מלונות, דירות יוקרה ווילות לגולשי סקי עשירים בעיירות דאבוס וצרמט. באנדרמט, הנמצאת 130 ק"מ מציריך, תקים אורסקום 2-3 מלונות, פחות מהתכנון המקורי, אמר סוויריס. "חייבים להיות ריאליסטים: המכירות ב-2009 יסבלו", אמר סוויריס. מטה החברה שלו נמצא באלטדורף שבשווייץ. מניות אורסקום דיוולופמנט נפלו בבורסת ציריך ב-75% בשנה החולפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully