וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר אירית בן-אבא: הודענו לפלסטינים על כוונתנו לסיים את תקופת התלות שלהם בכלכלת ישראל

ליאור דטל

3.2.2009 / 16:04

סמנכ"לית לעניינים כלכליים במשרד החוץ: ממשלת ישראל העבירה 2.7 מיליארד שקל לרשות הפלסטינית ב-2008



"הגענו להסכמות עם הפלסטינים על הקמת כלכלת נפרדת והודענו להם על כוונתנו לסיים את תקופת התלות שלהם בכלכלת ישראל. מערכת כלכלית פלסטינית עצמאית תקיים קשרים עם העולם הערבי" - כך אמרה היום ד"ר אירית בן-אבא, סמנכ"לית לעניינים כלכליים במשרד החוץ, בדיון בנושא התנעת תהליך ההסדרים הישראלי-פלסטיני באמצעות יוזמות כלכליות.



בן-אבא אמרה כי בשנת 2008 העבירה ממשלת ישראל 2.7 מיליארד שקל לרשות הפלסטינית, לעומת 1.3 מיליארד שקל ב-2007, והחזירה את כספי המסים שלה, שהוקפאו בתקופת ממשלת האחדות עם החמאס. בנוסף ציינה כי משרד האוצר מקיים הדרכות לנציגים פלסטינים ועל שדרוג מעברי הסחורות לרשות. בן-אבא ציינה כי ב-2008 עמד היקף סחר החוץ עם הרשות על כ-15 מיליון שקל.



את הדיון הנחה סר רונלד כהן, מייסד אייפקס ויו"ר קרן פורטלנד, שסקר את מצבה העגום של הרשות הפלסטינית כיום, והיתרונות הכלכליים והביטחוניים הטמונים לישראל ולרשות הפלסטינית בכינון הסכם שלום. כהן אמר בסיום הדיון "כלכלה היא נשק לא יעיל נגד קיצוניות, אבל היא כלי מאוד יעיל לפיתוח דמוקרטיה".



אלוף (במיל') דני רוטשילד, המשמש כנשיא המועצה לשלום וביטחון, אמר כי "עזה נשלטת על ידי החמאס. בעשור האחרון החמאס מילא את מקומה של הרשות בכך שהוא סיפק לאזרחים את מה שהרשות נכשלה לספק – רווחה, בריאות וחינוך. בסופו של דבר המערכת הזאת גבתה מחיר פוליטי וכך נבחר החמאס". רוטשילד אמר כי על פי סקר שבוצע בעזה, 82% מהתושבים שהצביעו לחמאס אמרו שעשו זאת בגלל שהוא העניק להם שירותים ולא בגלל העמדות המדיניות.



"הבעיה היא שכשהמערב והמדינות הדמוקרטיות מתחרות מול איראן על אספקת השירותים לפלסטינים, אין להם סיכוי. מדינה דמוקרטית שמספקת כסף לפלסטינים צריכה לדווח מה היא עושה עם הכסף לאזרחים וזה לוקח זמן. איראן מבינה את הכוח הפוליטי שיש לכסף שלה ולכן הוא מגיע במזוודות ומחולק לתושבים והם תומכים במי שהביא את הכסף".



רוטשילד הוסיף והזהיר: "אם ישראל לא תדע להתארגן מהר על מנת להוות גורם שמצד אחד מסייע לרשות להוציא לפועל את הכסף שתקבל ומצד שני לא מאפשר לחמאס לקבל כסף מאיראן, נמצא את עצמנו עם שתי ישויות – רשות פלסטינית ביהודה ושומרון ורשות חמאסניקית בעזה - שלא מצליחות להגיע להסכמה על היחס לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully