וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי על הפועלים: תשואת הון של 4%-7% ב-2009 היא סבירה אך מחיר המניה והמכפיל מגלמים תרחיש שונה

הדס גליקו

3.2.2009 / 16:58

כלל פיננסים: הודעת הבנק על הפסד ברבעון הרביעי ב-2008 אינה משקפת בוודאות ניקוי אורוות



היום הודיע בנק הפועלים כי הוא צפוי לרשום הפסד של כ-250 מיליון שקל ברבעון הרביעי והפסד שנתי של כ-750 מיליון שקל. הסיבות העיקריות להפסד השפעה חשבונאית שלילית של טיפול בנגזרים פיננסים, ירידת ערך חברות כלולות, הפסדים בתיק ניירות הערך של הבנק.



לאחר הודעת הפועלים פירסמו בתי ההשקעות כלל פיננסים ואי.בי.אי עידכון לתחזית הרווח שלהם לבנק ב-2009 לצד השערות לגבי דו"חות רבעון ארבע ב-2008 שיתפרסמו בעתיד במלואם.



בהתייחס לחלוקת הפגיעה הכוללת של הפועלים על סך של מיליארד שקלים לפי הסעיפים שפירט הבנק העריך מנהל המחקר של כלל פיננסים, יובל בן זאב, כי ההשפעה חשבונאית שלילית של טיפול בנגזרים פיננסים משקפת הפסד של כ-300-500 מיליון שקל, ירידת הערך של חברות כלולות היא של כלל ביטוח ובדלק נדל"ן בהיקף של כ-200 מיליון שקל. לצד שני אלו מעריך בן זאב כי פועלים הפסיד 300 מיליון שקלים על תיק ניירות הערך שלו.



בן זאב אינו רואה בהודעה של הפועלים ניקוי אורוות וסבור כי הודעת הבנק לא כוללת שלושה סעיפים מטרידים כעת וגם במבט לתוך 2009. לדברי בן זאב "אין התייחסות להפרשות לחובות מסופקים, שזה החשש הגדול לפגיעה בתוצאות 2009. כמו כן אין התייחסות לתכנית רחבה לפרישה מוקדמת של עובדים או התייחסות לירידה בעמלות, הצפויה לפגוע בתוצאות 2009".



בהתיחס לתוכנית העבודה של בנק הפועלים ב-2009 העריך אנליסט הסטור הפיננסים באי.בי.אי ליאור רבינוביץ כי, תשואה על ההון של 4%-7% כפי שחוזה הפועלים ב-2009 היא תשואה סבירה במצב הכלכלי בארץ ובעולם. עם זאת טוען רבינוביץ כי מחיר המניה ומכפיל ההון מגלמים תרחיש רע יותר מתחזית בנק הפועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully