וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הסיוע הממשלתי: GMAC חזרה לרווח רבעוני ראשון זה שנה וחצי הודות לעסקת המרת אג"ח

נמרוד הלפרן

3.2.2009 / 17:52

רשמה רווח רבעוני של 7.46 מיליארד דולר; חטיבות המשכנתאות ומימון הרכב רשמו הפסדים


GMAC, זרוע הפיננסים לשעבר של אשר קיבלה סיוע בסך 6 מיליארד דולר מהממשל בארה"ב, דיווחה על רווח רבעוני ראשון זה שישה רבעונים הודות לרווחים מהמרת אג"ח שאיפשרה לחברה להימנע מפשיטת רגל. עם זאת, שתי החטיבות התפעוליות העיקריות של החברה, בתחומי המשכנתאות וההלוואות לרכישות מכוניות, רשמו הפסדים.

GMAC, שהיתה עד לקבלת הסיוע הממשלתי בשליטת קרן סרברוס - מבעלי בנק לאומי, רשמה ברבעון הרביעי של 2008 רווח של 7.46 מיליארד דולר לעומת הפסד של 724 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. החברה רשמה ברבעון רווח של 11.4 מיליארד דולר בעסקה להמרת אג"ח בסך 21.2 מיליארד דולר שביצעה החברה לאחר שהבנק הפדרלי אישר את שינוי מעמדה לחברת החזקות בנקאית. בחמשת הרבעונים הקודמים רשמה החברה הפסד מצטבר של 7.9 מיליארד דולר.

חטיבת מימון הרכב של GMAC עברה ברבעון הרביעי של 2008 להפסד של 1.31 מיליארד דולר, לעומת רווח של 137 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הפסדי חטיבת המשכנתאות ResCap ברבעון התרחבו ל-981 מיליון דולר, לעומת 921 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. היה זה הרבעון התשיעי ברציפות בו רשמה ResCap הפסד. כוח העבודה של GMAC מנה נכון לסוף שנת 2008 כ-3,800 בני אדם, לעומת 14 אלף עובדים לפני שנתיים.

הבנק הפדרלי אישר בחודש דצמבר ל-GMAC לשנות את מעמדה לחברת החזקות בנקאית כדי לאפשר לחברה ליהנות מסיוע הממשל האמריקאי למגזר הבנקאי. כדי לעמוד בדרישות הבנק המרכזי לשינוי מעמדה, נדרשה GMAC להשלים תוכנית להמרת אג"ח בהיקף של 38 מיליארד דולר. הבנק הפדרלי אישר את שינוי מעמד החברה לבנק, למרות שרק 59% מבעלי האג"ח הישנים של GMAC החליטו להשתתף בתוכנית - פחות מרף השתתפות של 75% מבעלי האג"ח שקבע הבנק הפדרלי.

במסגרת הסיוע הממשלתי, דוללו החזקות בעלי המניות הקיימים ב-GMAC. החזקותיה של סרברוס, שבבעלותה היו 51% מהמניות, דוללו לכ-33% (ו-15% ממניות ההצבעה), ואילו חלקה של ג'נרל מוטורס, ירד מ-49% מהמניות לפחות מ-10%.

כמו כן, הסכימה GMAC לחילופי גברי בדירקטוריון החברה בעקבות הסיוע הממשלתי, במסגרתם הוחלף היו"ר עזרא מרקין, ושלושה דירקטורים נוספים. מרקין, אשר תרם כספים רבים לארגונים יהודיים בארה"ב, הודיע בדצמבר על סגירת קרן הגידור שייסד, גבריאל קפיטל, זאת בעקבות הפסדים שנגרמו מהונאת מיידוף. קרן הגידור אסקוט פרטנרס שייסד הפסידה בהונאה של מיידוף כמעט את כל נכסיה - בהיקף של 1.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully