וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים: בריטניה תישאר במיתון עד סוף 2009; ביטחון הצרכנים נפל לשפל של לפחות ארבע שנים

סוכנויות הידיעות

4.2.2009 / 9:23

לפי תחזית המכון הלאומי הבריטי למחקר כלכלי וחברתי: התמ"ג הבריטי ייפול ב-2.7% ב-2009



כלכלת בריטניה תהיה במיתון לפחות עד הרבעון הרביעי של 2009, המיתון הארוך ביותר במדינה מאז סופה של מלחמת העולם השנייה. זאת בשל הירידה בצריכה הפרטית, ההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור והמשבר הכלכלי העולמי - כך העריך היום המכון הלאומי הבריטי למחקר כלכלי וחברתי (NIESR).



לפי תחזית ה-NIESR, התמ"ג הבריטי ייפול ב-2.7% ב-2009, לעומת תחזית קודמת של המכון לצמיחה שלילית של 0.9% בשנה הנוכחית. כלכלת העולם, לפי המכון, תרשום צמיחה של 0.5% ב-2009 - קצב הצמיחה העולמי האיטי ביותר מזה ששה עשורים.



"כלכלת בריטניה נכנסה למיתון חמור למדי, שלו תורמת במידה רבה הירידה בהוצאות משקי הבית", אמר סימון קירבי, כלכלן ב-NIESR, לבלומברג.



חברת המשכנתאות ניישנווייד הודיע היום כי ביטחון הצרכנים בבריטניה נפל בינואר לרמתו הנמוכה ביותר מזה לפחות ארבע שנים, בעקבות העלייה בשיעור האבטלה והחששות לעתיד הכלכלה. מדד סנטימנט הצרכנים של החברה נפל ל-40 נקודות בינואר, לעומת 48 נקודות בדצמבר - רמתו הנמוכה מאז החלה ניישנוייד לפרסם את המדד ב-2004.



הבנק המרכזי של בריטניה הוריד את הריבית לשפל של 1.5% בחודש שעבר - רמתה הנמוכה ביותר של הריבית בבריטניה מאז נוסד הבנק המרכזי ב-1694 - במטרה להילחם במיתון המחריף ולעודד את הצמיחה. לפי תחזיות הכלכלנים יוריד מחר הבנק המרכזי את הריבית לרמה של 1%. בנוסף, שר האוצר הבריטי אליסטר דרלינג אמר כי העניק לבנק אוף אינגלנד סמכות לרכוש עד ל-50 מיליארד ליש"ט (71 מיליארד דולר) של אג"ח וניירות ערך מסחריים מחברות, במטרה לסייע למגזר הפרטי להתמודד עם המיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully