וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית האלקטרוניקה פנסוניק רשמה הפסד רבעוני של 704 מיליון דולר - ההפסד השנתי הראשון מזה 6 שנים

אשר שכטר

4.2.2009 / 9:56

יצרנית טלוויזיות הפלסמה הגדולה בעולם צופה הפסד שנתי של 4.2 מיליארד דולר



ענקית האלקטרוניקה היפאנית פנסוניק, יצרנית טלוויזיות הפלסמה הגדולה בעולם, דיווחה היום על הפסד רבעוני ראשון מזה שש שנים והורידה את תחזית הרווח שלה בעקבות התחזקות הין והירידה בביקוש למוצרי אלקטרוניקה בעקבות המיתון העולמי.



פנסוניק דיווח על הפסד רבעוני של 63.1 מיליארד ין (704 מיליון דולר), לעומת רווח של 115.2 מיליארד ין ברבעון המקביל שנה קודם לכן. החברה צופה כעת כי תרשום הפסד של שנתי של 380 מיליארד ין (4.2 מיליארד דולר) - ההפסד השנתי הראשון שלה מזה שש שנים - לעומת תחזית קודמת לרווח שנתי של 30 מיליארד ין ורווח של 281.9 מיליארד ין בשנה הקודמת.



מפנסוניק נמסר כי ההפסד השנתי של החברה יכלול גם עלויות בסך 345 מיליארד ין הקשורות לארגון מחדש בחברה והוצאה חד פעמית בסך 78 מיליארד ין הקשורה לירידה בערך המניה. מניית פנסוניק, שעלתה ב-1% היום בבורסת טוקיו, נפלה ב-52% ב-2008. פנסוניק צופה כי הכנסותיה ייפלו ב-15% השנה ל-7.75 טריליון ין, בעוד שהרווח התפעולי ייפול ב-88% ל-60 מיליארד ין בלבד לעומת תחזית קודמת לרווח תפעולי של 340 מיליארד ין.



בכך הצטרפה פנסוניק למתחרה סוני, שצפתה גם היא הפסד שנתי בחודש שעבר בעקבות המיתון העולמי המחריף, התחזקות הין והירידה בביקוש למוצרי אלקטרוניקה בשווקים כמו יפאן, אירופה וארה"ב. ענקית האלקטרוניקה היפאנית היטאצ'י דיווחה גם היא אתמול על הפסד רבעוני של 371 מיליארד ין (4.1 מיליארד דולר), בעקבות נפילה של 16% בהכנסותיה, וצפתה הפסד שנתי של 700 מיליארד ין (7.8 מיליארד דולר) בשל עלויות הקשורות לארגון מחדש. טושיבה דיווחה בשבוע שעבר על הפסד רבעוני של 1.3 מיליארד דולרים.



בחודש שעבר הסכימה פנסוניק לרכוש את מתחרתה היפאנית סאניו תמורת 9 מיליארד דולר מבעלי המניות העיקריים של החברה, גולדמן סאקס, דאיווה סקיוריטיז וסומיטומו מיטסוי. העסקה, אם תושלם, תיצור את אחת מחברות האלקטרוניקה הגדולות בעולם, שתתחרה בהיטאצ'י על תואר יצרנית האלטרוניקה הגדולה ביפאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully