וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנסוניק תפטר 15 אלף עובדים

חולשה במכירות המסכים השטוחים והתחזקות הין, מביאות את החברה לפרסם את אזהרת הרווח החמורה ביותר מזה 7 שנים

חברת פנסוניק, יצרנית האלקטרוניקה הגדולה בעולם, מודיעה על אזהרת רווח משמעותית ועל פיטורים נרחבים. החברה צפוייה לסגור 27 אתרי ייצור ולפטר 15 אלף עובדים, המהווים 5% מכוח האדם שלה, המונה 300 אלף איש.

ירידה במכירות מסכי הטלוויזיה השטוחים והמצלמות הדיגיטליות, לצד התחזקות הין, צפויות להביא את החברה להפסד הגבוה ביותר שלה מזה 7 שנים.

החברה שבסיסה באוסקה, יפן, אומרת כי ההפסד הנקי שלה לשנה הפיסקלית של 2009, יסתכם ככל הנראה ב-380 מיליארד ין, (4.2 מיליארד דולר). זאת, בהשוואה לתחזית קודמת של החברה, לפיה היא צפוייה דווקא להרוויח 30 מיליארד ין.

ההפסד יכלול מחיקה של 78 מיליארד ין כתוצאה מירידת ערך של חברות מוחזקות והוצאות של 345 מיליאד ין לרה-ארגון. בכך, מצטרפת החברה לסוני, שפירסמה אף היא אזהרת רווח, נוכח התיאבון החלש של הצרכנים למוצרי אלקטרוניקה והתחזקות הין, ששוחקת את מכירות החברה בחו"ל.

הין החזק מחליש את המעמד של החברה מול המתחרות הדרום קוריאניות, כגון סמסונג, שנהנית ממטבע מקומי חלש יותר.

בהתייחס למכירות, החברה אומרת כי הן ייפלו ב-15% בהשוואה לשנה הקודמת, לרמה של 7.75 טריליון ין, וזאת ביחס לתחזית קודמת שצפתה מכירות של 8.5 טריליון ין. מניית החברה דווקא עלתה בכ-1% במסחר אמש בטוקיו. במהלך השנה הקודמת המניה איבדה כ-52%, בהשוואה לירידה של 42% במדד הניקיי באותה תקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully