וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החמצת התחזיות - בית ההשקעות אי.בי.אי מקצץ את מחיר היעד של פריגו ל-33 ד'

TheMarker

4.2.2009 / 11:35

פריגו החמיצה את התחזיות ברבעון הרביעי ועידכנה כלפי מטה תחזית הרווח ל-2009 לאחר שהרוויחה 42.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2008, כלומר 46 סנט למניה, כאשר ממוצע תחזיות האנליסטים היו לרווח של 50 סנט למניה.



בעקבות פירסום דו"חות פריגו שהיא היצרנית והמשווקת הגדולה בארה"ב של תרופות ללא מרשם רופא, מפרסם היום בית ההשקעות אי.בי.אי הורדת תחזית לחברה ומעריך כי למרות שפריגו מבטאת עוצמה המרשימה בשורת המכירות המבטאת את הדרישה לחיסכון צרכני היא נפגעת בשיעורי הרווחיות בכל מגזרים. מחיר היעד עודכן ל-32 דולר בהמלצת 'תשואת שוק'.



פריגו החמיצה את התחזיות ברבעון הרביעי ועידכנה כלפי מטה תחזית הרווח ל-2009 לאחר שהרוויחה 42.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2008, כלומר 46 סנט למניה, כאשר ממוצע תחזיות האנליסטים היו לרווח של 50 סנט למניה.



החמצת התחזית נובעת מהפרשה של 15 מיליון דולר, שהם 16 סנט למניה, בגין ירידת ערך השקעתה באיגרות חוב נושאות ריבית משתנה מסוג ARS (Auction Rate Securities). הכנסותיה של פריגו צמחו ב-29% ברבעון הרביעי של 2008 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2007 והסתכמו ב-561 מיליון דולר גבוה ב-4% מממוצע תחזיות האנליסטים.



להערכת האנליסטית נועה ויסברג מאי.בי.אי מנוע הצמיחה של פריגו נותר פיתוח מוצרים גהרים לתרופות אשר צפויות להפוך מתרופות מרשם לתרופות OTC כלומר ללא מרשם. לדברי ויסברג מדובר בפוטנציאל של 10 מיליארד דולר.



עוד מעריכה ויסברג כי לפריגו מעמד מוביל בשוק המותג הפרטי כך שפיתוח של מוצרים חדשים יחסית פחות מסוכן. לדברי ויסברג "גם אם מוצר לא יוחלף ל-OTC פריגו תוכל לשווקו כמוצר מרשם גנרי ואם יוחלף הרווח הוא אדיר".



פריגו פרסמה את דו"חותיה לרבעון הפיסקאלי השני 2009.
פריגו מציגה עוצמה מרשימה בשורת המכירות המבטאת את הדרישה ההולכת וגדלה לחסכון לצרכנים אולם פריגו נפגעת בשיעורי הרווחיות בכל המגזרים.
מכירות חטיבת מוצרי הצריכה וה-Rx המשיכו לצמוח חטיבת ה-API ומכירות בישראל הציגו חולשה.
פריגו הורידה את תחזיותיה לשנת 2009 ל-1.75-1.90 לעומת תחזית קודמת של 1.92-2.00$ למניה



Consumer Health Care –מכירות החטיבה הסתכמו בכ-446.4 מיליון $ לעומת צפי של 400.2 מיליון $, צמיחה של 39% לעומת רבעון מקביל 2008. המוצרים החדשים, בעיקר האומפרזול תרמו 77 מיליון $ למכירות החטיבה כ-17.2% ממכירות החטיבה, עובדה זו מציגה את עוצמת ההשקה אולם גם טומנת בחובה סיכון. פריגו השיקה בסוף מרץ 2008 את המוצר הגדול ביותר בתולדותיה– האומפרזול, החדירה בינואר עמדה על 27%-30%.
במהלך הרבעון ווטסון קיבלה אישור לשיווק מסטיק ניקוטין – אישור ווטסון השפיע להערכתנו על רווחיות הסקטור.
חטיבת ה-CHC היא החטיבה היחידה שהציגה שיפור בשיעור הרווחיות – השיפור נבע בזכות מספר קטן של מוצרים חדשים. ואינו מעיד על מגמה שצפויה להימשך.



תחום ה-Rx – מכירות גבוהות מציפיותינו אולם שיעורי הרווחיות נמוכים מאוד מכירות חטיבת מוצרי המרשם הסתכמו ב-40.4 מיליון $ לעומת צפי ל- 37 מיליון $, צמיחה של 4.5%. רווחיות תפעולית של החטיבה הסתכמה ב-7.1 מיליון $ בלבד – שיעורי רווחיות של 17.8% לעומת 21.6% ברבעון קודם.



עדכון המודל – בעקבות הדוח אנו מעדכנים את מחיר היעד ל-32$ ונבחן את המלצתנו אחרי שיחת הועידה.הורדת מחיר היעד מגיעה בעקבות הורדת שיעורי הרווחיות הגולמית והורדת תחזית לצמיחה במכירות בחטיבת ה-API בשנתיים הקרובות.



מה למעשה הוביל לרווח למניה נמוכים מהקונצנזוס ב0.04$ למניה?
בתוך הדו"ח יש פגיעה בשיעורי הרווחיות. חלקה חד-פעמית לדוגמא: מחיקת ARS בסך 15.1 מיליון $ והפרשה בעקבות עובד שעזב בישראל. אולם חלק מהפגיעה צפוי להימשך לאורך תקופת המשבר.



הפגיעה בחטיבת ה-API צפוייה להימשך
עקב קונסולידציה בענף חברות העבירו ייצור ופיתוח API לתוך הבית. כך לדוג' מיילן העבירה ייצור API לאחר רכישת מטריקס ובר בזכות רכישתה ע"י טבע.
פריגו מציינת שהיא תבחן לעומק את מבנה ההוצאות בישראל ובכוונתה לשפר את שיעורי הרווחיות. חטיבת Other- הציגה מכירות של 42.8 מיליון $ ואילו הרווחיות התפעולית הסתכמה בפחות מ - 0.5 מיליון $.



מנועי הצמיחה של פריגו
מנוע הצמיחה העיקרי נשאר פיתוח מוצרים גנריים לתרופות אשר צפויות להפוך מתרופות מרשם לתרופות OTC. מדובר בפוטנציאל של 10 מיליארד $. בין המוצרים הפוטנציאליים ניתן למנות את :
Prevacid – 3.5 מיליארד $.
Protonix- 2 מיליארד $. ועוד..
לפריגו מעמד מוביל בשוק המותג הפרטי כך שהפיתוח יחסית פחות מסוכן כי אם המוצר לא יוחלף ל-OTC תוכל לשווקו כמוצר מרשם גנרי ואם יוחלף הרווח הוא אדיר. בכל מקרה עיתוי מנועי הצמיחה אינו ידוע. על מנת שניתן יהיה לשווק מוצר כמותג פרטי ראשית יקבל המוצר המותג בלעדיות ואח"כ פריגו תוכל להשיק גנריקה כמותג פרטי.



איפה הסיכון?
הסיכון הקיים הוא בעיקר כניסה של תחרות מצידה של Dr.Reddy's. המשבר צפוי להשפיע על שיעורי הרווחיות אולם קיימת הזדמנות ברמת מכירות. חטיבת ה-OTC בארה"ב צמחה הרבעון ב4% לעומת רבעון שני 2008, ואילו המותג הפרטי צמח ב-17%. פריגו הגדילה את חלקה וצמחה הרבעון ב-39% במותג הפרטי, בעיקר בזכות המוצרים החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully