וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה יגביל את שכר הבכירים

הסתיימה החגיגה בוול סטריט: הנשיא החדש אמור הכריז היום על הגבלת שכר הבכירים לחצי מיליון ד' לשנה לחברות שיקבלו סיוע מהממשל

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפוי להכריז היום על אכיפת תקרת שכר חדשה של חצי מיליון דולר לשנה, לבכירי חברות שיקבלו סיוע ממשלתי.

כל תגמול נוסף, שיינתן לבכירים, יהיה באמצעות מניות מוגבלות שלא ניתן יהיה לפדות אותן עד שאותן חברות יחזירו את כספי הסיוע לממשל – כך מסר לבלומברג גורם בממשל האמריקני.

חוקים אלה עשויים להביא לשקיפות גבוהה יותר בשימוש של בכירי החברות בהטבות השונות, כגון טיסה במטוסי התאגידים, שיפוץ המשרדים ומסיבות חג, לצד מצנחי זהב המוצעים לבכירים כאשר הם פורשים.

הציבור בארה"ב מתרעם על תנאי השכר של בכירי התאגידים מאז אוקטובר, כאשר הקונגרס אישר תכנית חילוץ של 700 מיליארד דולר. היקף הבונוסים שקיבלו בכירי וול סטריט ב-2008 הסתכם ב-18.4 מיליארד דולר והדבר רק הגביר את הכעס בציבור.

"אנשים עדיין מקבלים בונוסים גבוהים למרות העובדה שהם נעזרים בכספי משלם המסים ולדעתי זה מכעיס את הציבור", אמר ברק אובמה בראיון אמש ל-CNN.

אובמה ושר האוצר, טימותי גייטנר, אמורים להכריז על תוכניתם החדשה במהלך היום. התכנית תתמקד בחברות שמקבלות סיוע יוצא דופן מהאוצר, כגון סיטיגרופ ואמריקן אינטרנשיונל גרופ.

התוכנית לא תהיה תקפה רטרואקטיבית, כך שחברות שקיבלו סיוע בעבר לא יוגבלו מבחינת השכר. אם זאת, חברות אלה יהיו נתונות תחת פיקוח מוגבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully