וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: שופרסל היא הרשת המובילה - צפי לרווח תפעולי של 4.5% ברבעון הרביעי

TheMarker

4.2.2009 / 12:12

שופרסל צפויה לפרסם את תוצאות הרבעון הרביעי ביום שני ה-9 לפברואר



"אנו בהחלט מצפים לתוצאות חיוביות ברבעון הרביעי לסיום שנה שבהחלט תיזכר כשנת השיא של שופרסל" כך כותבת היום אנליסטית בית ההשקעות פסגות, טליה לויברג, בסקירה לקראת דו"חות הרבעון הרביעי של שופרסל.



לדברי לויברג "זו המשמעות של רשת מובילה בעלת תשתיות מבוססות ברמה הקמעונית והצרכנית בעלת יתרון לגודל. מאפיינים שצפויים לתמוך בביצועים חיובים גם באתגרי 2009". מחיר היעד שנקבע לשופרסל הוא 18 שקלים למניה בהמלצת קנייה.



תחזית פסגות לשופרסל היא לשיעור צמיחה של 7% ברבעון הרביעי בשל עליה של 9.5% במדד המזון ב-2008 לצד סקרי שוק של רשתות המזון המצביעים על כך שלמרות התחרות עזה עם המתחרה הרבוע הכחול שימרה שופרסל את נתח השוק שלה על שיעור דומה לרבעון השלישי.



ברמת הרווחיות מעריכים בפסגות כי שופרסל תגיע לרווח גולמי של 26.5% ברבעון ולרווח תפעולי של 4.5% על רקע צמיחת המותג הפרטי ותשתיות הפעילות של הרשת.



בבחינה של השלכות קבוצת IDB על שופרסל מעריכים בפסגות כי הצעת הרכש של IDB פיתוח מה-26.1 העלתה את השאלה האם הקבוצה תזדקק למזומנים בזמן הקרוב. לדברי לויברג "שאלה זו תרמה לחולשה שהציגת מניית שופרסל בשבועיים האחרונים".



קושי נוסף בפעילותה של שופרסל הוא חקירה מצד הרשות להיגבלים. החל מסוף דצמבר מנהלת הרשות להגבלים עסקיים חקירה כנגד שופרסל כדי לבדוק האם היא מפרה את תנאיי המיזוג על קלאבמארקט בהחלטתה להוריד מוצרים ממדפיה. מדובר במוצרים שרשת הרבוע הכחול החליטה למכור במכירי הפסד.



בבית ההשקעות סבורים שלא ניתן להתעלם מסביבת התחרות. לדברי לויברג "אין ספק כי התעוררותה האסטרטגית של הרבוע הכחול מהווה איום תחרותי נוסף. יחד עם זאת, עד כה אנו בהחלט מאמינים כי יכולת ההתמודדות שמגלה רשת שופרסל ברמת המחירים, הפרסום והלקוחות תעזור במיתון ההשפעה ושמירה על מיקומה המוביל שיתבטאו בתוצאות חיוביות גם ב-2009".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully