וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסאגת הקרקע ליד מוסקווה: אוסיף השלימה רכישת 876 דונם מידי סטרוילידר תמורת 30 מיליון דולר

מיכאל רוכוורגר

4.2.2009 / 12:28

בוטלו ההסכמים הקודמים, שלפיהם התמורה בגין הקרקע היתה אמורה לעמוד על כ-100 מיליון דולר


חברת , שבשליטת שלמה אייזנברג, ממשיכה להותיר מאחוריה את האירועים השונים שבהם היה מעורב בעל השליטה הקודם בחברה, ארקדי גאידמק. אוסיף מדווחת כי התקשרה אתמול בלילה במוסקווה עם חברת סטרוילידר הרוסית, במערכת הסכמים להשלמת עסקת וונקובו.

במסגרת ההסכם החדש בין הצדדים, תרכוש חברת זמטורג הרוסית, החברה הנכדה של אוסיף השקעות, את הקרקע באזור שדה התעופה וונוקובו במוסקווה, המשתרעת על פני שטח של כ-876 דונם. התמורה בגין הקרקע תהיה 30 מיליון דולר.

בכך בוטלו ההסכמים הקודמים שנחתמו, שלפיהם התמורה בגין הקרקע היתה אמורה לעמוד על כ-100 מיליון דולר, מהם 30% במזומן, 35% באמצעות הקצאת מניות אוסיף לסטרוילידר והיתר באמצעות הנפקת אג"ח להמרה של אוסיף לידי סטרוילידר, שמתברר כי מצויה בשליטת איש העסקים הקזחי איגור גורודצקי, המיוצג בישראל על ידי עו"ד דוד נרודצקי.

עסקה זו ידעה עליות ומורדות שונות בשל דיווחים שונים ששיגרה אוסיף לבורסה בדבר שווייה של הקרקע וזהות בעליה. הדבר עורר אף בדיקה של הרשות לניירות ערך.

למעשה, אוסיף מזרח אירופה (חברה הבת של אוסיף) הפקידה כבר בפברואר 2008 סכום של 30 מיליון דולר בחשבון סטרוילידר בגין עסקה זו. אולם בספטמבר 2008, במסגרת התדיינויות בין הצדדים, הושב לאוסיף סכום של 7 מיליון דולר, אותו היא תחזיר כעת חזרה לחברת וינסטון פייננס גרופ, החברה הבת של סטרוילידר, בשני תשלומים.

לאחר השלמת העסקה שצפויה להתבצע בתוך חודשיים הקרובים, מציינת אוסיף כי לצדדים לא יהיו שום טענות הדדיות בקשר עם העסקה.

אוסיף יצאה באחרונה לדרך חדשה אחרי שישרס השקעות שבשליטת אייזנברג זכתה בהתמחרות עליה שהתקיימה בבית המשפט. ישרס שילמה לבנק מזרחי-טפחות 135 מיליון שקל עבור כ-67.6% מהון המניות של אוסיף, והפכה לבעלת השליטה בחברה.

אייזנברג מינה את אלכס קצף למנכ"ל אוסיף, והוא זה שהוביל את השלמת העסקה מול סטרוילידר. קצף ציין, כי באוסיף מעריכים כי שווי הקרקע שנרכשה גבוה יותר מן המחיר עליה שולם, אך לא הוסיף פרטים בדבר כוונתיה של אוסיף להתחיל את עבודה הבנייה על הקרקע, שבעבר תוכנן להקים עלייה פרוייקט ענק של מגורים, מלונאות, מסחר ומשרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully