וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמחים במשבר

שגיא שיין

4.2.2009 / 12:41

המשבר הכלכלי יוצר מפגש רצונות מעניין בין סטודנטים למעסיקים: הסטודנטים יתמחו במקומות עבודה פוטנציאליים והמעסיקים יקבלו עובדים זולים עם מוטיבציה

גלי ההדף של הרעש הפיננסי, שפקד את שווקי העולם טרם חלפו וגם האופטימיים מדברים על האטה ומיתון עמוק, שיימשכו כשנה ואולי אף יותר מכך. אין אחד שלא ייפגע מהמשבר, כך מתריעים הכל בפנינו. האמנם?

אזהר ואומר, כי יש מי שכן מרוויח מכל המצב המשוגע הזה – הסטודנטים. לא, אין הכוונה לכל אוכלוסיית הסטודנטים בישראל, אלא רק לקומץ קטן של 500 סטודנטים, הנוטלים חלק בפרויקט ארצי גדול – פרויקט המתמחים – שמפעילה בשש השנים האחרונות עמותת סטודנטים גדולה בשם "רוח חדשה".

ימי מיתון אלה יוצרים יתרון לסטודנטים על פני מחפשי עבודה רבים והזדמנות פז לצבור ניסיון מקצועי ולהשתלב בשוק העבודה - כעת יותר מאשר בכל תקופה אחרת.

פרויקט זה, שהתחיל כפרויקט ירושלמי מקומי, הוכיח עצמו לאורך השנים כמי שמספק מענה אפקטיבי אמיתי לבעיה עמה מתמודדים סטודנטים רבים בישראל המסיימים את לימודיהם, אך עם יציאתם לשוק העבודה מגלים כי ללא ניסיון תעסוקתי ו/או רזומה עשיר, מצטמצמות אפשרויות העבודה ודלתות רבות נסגרות בפניהם.

'פרויקט המתמחים' מאפשר לסטודנט להתמחות במסגרת קורס אקדמי, ללא תשלום אך בתמורה לנקודות זכות אקדמיות, כבר במהלך הלימודים במגוון רחב ואטרקטיבי של מוסדות עסקיים, ציבוריים ופרטיים. במסגרת הפרויקט מתחייב הסטודנט לתקופת התמחות של מספר שעות שבועיות למשך שנה אקדמית.

הסטודנט מקבל ליווי צמוד מהמעסיק, מפתח רשת של קשרים ומבצע פרויקטים שונים שמטרתם להכשירו בפועל לתחום אותו הוא לומד בצורה תיאורטית במוסד האקדמי.

אם בזמן רגיעה הוכיח פרויקט זה אפקטיביות וזכה להצלחה רבה, הרי שבזמן המשבר הנוכחי מתחדדת עוד יותר חשיבותו של הפרויקט. המעסיק יעדיף את שירותיו של המתמחה הצעיר על פני העסקת עובד רגיל מן המניין אשר יצריך את אותו מעסיק לשלם לו שכר ולעיתים אף הטבות ובונוסים.

לעומת זאת, המעסיק ישמח לשתף את המתמחה ברזי המקצוע, ובכך לאפשר לו לצבור את אותו ניסיון תעסוקתי שחשוב לסטודנט לצבור בכדי להבטיח לעצמו בעתיד להשתלב בשוק העבודה בצורה טובה יותר.

לא מן הנמנע, אם כן, כי לאחר תקופת התמחות של שנה יעדיף המעסיק, באם שביעות רצונו מן המתמחה היא גבוהה, לקלוט אותו לעבודה באופן קבוע – שוב, יתרון נוסף למתמחה על פני עובד מן החוץ.

לאור הצלחת הפרויקט הירושלמי, שנתוניו מעידים כי 30% מהסטודנטים זוכים להיקלט לעבודה במקום ההתמחות שלהם, הוחלט להרחיבו וכיום מועתק מודל הפרויקט בהצלחה מרובה במגוון מוסדות אקדמים בארץ אשר למדו להכיר בחשיבותו הרבה, כגון האניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, מכללת ספיר בשדרות, מכללת עמק יזרעאל, באר-שבע ועוד.

פריסה ארצית של הפרויקט מהווה אבן דרך משמעותית, אשר תוכל לסייע בהשארת סטודנטים בערים הפריפריאליות ובהקניית ניסיון אשר יהווה עבור סטודנטים מהפריפריה החברתית יתרון תחרותי שיסייע להם למצוא את מקום עבודתם הראשון בתום לימודיהם.

הכותב הוא מנהל עמותת 'רוח חדשה'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully