וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הבריטית להגבלים עסקיים אסרה על הקמת אתר מתחרה ליו-טיוב על ידי BBC ,ITV וצ'אנל 4

סוכנויות הידיעות

4.2.2009 / 13:46

נימוק הרשות: היוזמה המשותפת הייתה מובילה ליצירת מונופול בשוק אתרי השיתוף המתפתח



הרשות לפיקוח על ההגבלים העסקיים בבריטניה (Competition Commission) ביטלה היום את תוכניותיהם של ה-BBC ,ITV וצ'אנל 4 להקים אתר לשיתוף וידאו שיתחרה באתר השיתוף הפופולרי יו-טיוב, בטענה כי היוזמה היא אנטי-תחרותית.



הפרויקט, שכונה "פרויקט קנגורו", היה ניסיון של שלושה מגופי השידור הגדולים בבריטניה להקים אתר משותף, בו יוכלו הגולשים לצפות בתכנים ובתוכניות של ערוציהם. אולם רשות הפיקוח הבריטית על ההגבלים העסקיים טענה כי היוזמה עלולה להוביל ליצירת מונופול של שלושת הגופים על שוק אתרי השיתוף המתפתח.



החלטת הרגולטור הפתיעה את גופי השידור ומהווה מכה קשה ל-ITV ולצ'אנל 3, שקיוו להניב הכנסות פרסום נוספות באמצעות האתר בתקופה בה מוביל המשבר הכלכלי העולמי לירידה בהיקפי הפרסום ולאובדן הכנסות.



מייקל גרייד, יו"ר ITV, אמר כי הוא הופתע מהפסיקה. "היוזמה המשותפת, המתחרה בשוק גלובלי צפוף נגד מותגים עולמיים מובילים, הייתה יכולה לשמש כשירות מושך למדי שהיה מוענק בחינם לצרכנים הבריטיים".



מרבית האנליסטים צפו כי יוזמת קנגורו תאושר, עם תיקונים שיבטיחו כי תכנים של הבי.בי.סי, ITV וצ'אנל 4 יהיו זמינים גם באתרים אחרים. ITV קיוותה כי האתר החדש יתרום לחברה הכנסות שנתיות בסך 150 מיליון ליש"ט עד שנת 2012. בהצהרה משותפת, מסרו בי.בי.סי, ITV וצ'אנל 4 כי "למרות שמדובר בהחלטה מאכזבת עבור בעלי המניות, המפסידים האמיתיים הם הצרכנים בבריטניה. מדובר באובדן של הזדמנות לפתח את תעשיית השידור הבריטי".



פיטר פרימן, יו"ר הרשות לפיקוח על ההגבלים העסקיים, הגן על ההחלטה וטען כי האתר המשותף היה מאיים על אתרי שיתוף וידאו אחרים, משום ששלוש השדרניות היו, ככל הנראה, מונעות העלאה של תכנים שלהן לאתרים אחרים. הרשות, לדבריו, בחנה שורה של הגבלות שיאפשרו את הקמת האתר ויבטיחו את המשך התחרות בשוק, אך בסופו של דבר השתכנעה כי לרשתות לא היה תמריץ מספק לסייע למתחריהן, והחליטה לאסור על הקמתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully