וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצבם של הבנקים בישראל טוב בהרבה מבחו"ל"

המפקח על הבנקים בכנס הרצליה: מקור היציבות הוא במדיניותינו השמרנית. המשבר צפוי להימשך עוד זמן רב

"על אף נקיטת פעולות מרחיקות לכת על ידי מדינות, המשבר הפיננסי העולמי עדיין בעיצומו. השלכותיו עד כה על המערכות הפיננסיות בעולם הן עצומות" , כך אמר היום, המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו בכנס הרצליה במרכז הבין תחומי.

לדביר חזקיהו לעומת הבנקים הבינלאומיים בעולם, ששווי השוק שלהם ירד בשיעורים גבוהים מ-70% בשנה וחצי האחרונות, "הבנקים בישראל יציבים, ומצבם ביחס לבנקים מובילים בעולם הוא טוב".

לדבריו, "יציבות זו מקורה בשמרנות המערכת הבנקאית ובקיומה של רגולציה מקיפה ופיקוח הדוק. המערכת הבנקאית נוקטת בפעולות לצמצום החשיפות והסיכונים לרבות קיטון החשיפות למוסדות פיננסים זרים".

"היצמדות למתווה הלימות ההון במערכת הבנקאית בישראל של 12% לפחות היא חיונית ומתחייבת. בעת הזו פועלות מדינות בעולם לחיזוק הלימות ההון של המערכת הבנקאית שלהן לשיעורים שמעבר ל- 12% ואף פועלות להעמיד מקורות לחיזוק הלימות ההון".

חזקיהו ציין, כי בשנת 2008 גדל האשראי הבנקאי לציבור בשיעור של 11.5% בקירוב, לעומת 7.5% בשנת 2007 ו- 4% בממוצע ב-7 השנים האחרונות. "המשבר הביא לכך שכמעט ולא ניתן לגייס אשראי חוץ בנקאי שהיווה חלק משמעותי מסך האשראי במשק. המערכת הבנקאית אינה יכולה להשלים את כל המחסור שנוצר. עידוד הסקטור החוץ בנקאי וחיזוקו, לשם המשך אספקת האשראי במשק הוא חיוני. אשראי זה מהווה כ- 50% מיתרת האשראי העסקי במשק והתמיכה בשוק ההון ובו הן הכרחיות לקיום פעילות משק תקינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully