וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי זיו: הסכנה הכי גדולה היא השוק החוץ בנקאי וצריך לדאוג שהוא לא יתפוצץ למשק בפרצוף

אתי אפללו

4.2.2009 / 14:34

מנכ"ל בנק הפועלים: "צריך לשאוף לגייס הון בתקופות טובות ולעלות ליחס הלימות הון גבוה"



"אם לא ימצא פיתרון לפצצה מתקתקת של איגרות החוב החוץ הבנקאיות והסדרי חוב יהיה פה כדור שלג עם תוצאות הרסניות - המפקחים על צרכים לנקוט בפעולה מאוד נחרצת בעניין זה, אולי אפילו למחוק חברות שאין להם זכות קיום. הסכנה הכי גדולה היום היא השוק החוץ בנקאי וצריך לדאוג שהוא לא יתפוצץ למשק בפרצוף", אמר מנכ"ל בנק הפועלים צבי זיו בנאומו במושב הפיננסי בכנס הרצליה, המתקיים במרכז הבינתחומי.



זיו בחר לצאת בנאום תקיף נגד הרגולטורים ותוכניות ההתערבות בשוק "זה היה צריך להיות אינטרס של בנק ישראל לעודד את הבנקים להוציא את הכסף מבנקים כמו סיטי ולהביא אותו לבנק ישראל - הרי הסיכון של המערכת הבנקאית הוא כמפקידים בכל הבנקים הלו", אמר זיו. "מזווית ההסתכלות שלנו כבנקים, אנחנו נחשבים מצורעים ולא נחשבים פרטר התייעצות בכל תוכניות הממשלה. אמנם היום בבוקר נפגשנו עם שר האוצר, אבל רק אתמול יצאו בתוכנית לעידוד מגזר הנדל"ן שלא ממש מתאימה למצב בשוק, ולא עונה על הבעיות בו - בעיית המימון שעליה באה לענות התוכנית לא קיימת בכלל - אין עסקות שאנחנו דוחים בגלל הון לא מספיק של קבלנים. הבעיה היא הביקושים - הציבור מצפה לירידת מחירים והוא מקטין ביקושים וממתין" ציין זיו.



"יש בעיה גדולה במערכת הבנקאית. אנחנו לא רואים את בעלי השליטה בבנקים מזרימים הון לבנקים למרות המכפילים הנמוכים ולמרות תחזיות הרווח הבעייתיות", כך היום פרופ' אמיר ברנע. "התחזית שפירסם אתמול בנק הפועלים בעייתית מאוד - תחזית תשואה על הון לשנת 2009 של 7%-4%. אם המרווחים של הבנק גדלו - והם גדלו- ואם הנכסים מוצגים נכון, מדוע יש הצדקה לתחזית רווח נמוכה זו? האם יש משהו שאנחנו לא יודעים?" הוסיף ברנע. "אחת ההנחות בתחזית העבודה של הבנק היא שימצא הסדר לפרעונות האג"ח הקונצרני ולמחזורי החוב. הבנק עצמו רואה את הלינק בין בעיית מחזור האג"ח הקונצרני, לבין בעיית האשראי שהוא עצמו נתן - יש נקודה זו חשיבות רבה", אמר ברנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully