וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד התשתיות: הגז הטבעי שהתגלה בתמר 1 יכול להיות בשימוש מסחרי בתוך פחות מ-5 שנים

צבי זרחיה

4.2.2009 / 15:07

המשרד להגנת הסביבה: אם כמויות הגז יהיו משמעותיות - נבקש לפתוח את ההחלטה לבנות תחנת כוח פחמית חדשה



הגז הטבעי שהתגלה באתר תמר 1 יכול להיות בשימוש מסחרי בתוך 5 שנים ואפילו לפני כן - כך מסר בצהריים מנכ"ל משרד התשתיות, חזי קוגלר, לועדת הפנים של הכנסת.



לדברי קוגלר, מציאת שדה הגז תאפשר לשלש את כמות הגז במשק האנרגיה הישראלי מ-4 BCM (ביליון מטרים מעוקבים) כיום לג-12-15 BCM בתוך עשור. כאשר משקללים זאת לתוך העלייה הצפויה בביקוש לחשמל היעד של משרד התשתיות הוא להעלות את חלקו של הגז הטבעי מ-30% כיום ל-40% בתוך עשור.



קוגלר הוסיף שהגילוי לא ישפיע על ההחלטה לבנות תחנת כוח פחמית חדשה באשקלון. נציגת המשרד להגנת הסביבה, יבגניה ברנשטיין, הממונה על מקורות האנרגיה, הביעה התנגדות לעמדה זו . לדבריה, "אם כמויות הגז יהיו משמעותיות, נבקש לפתוח מחדש בוועדה לתשתיות לאומיות את ההחלטה לבנות תחנת כוח פחמית חדשה".



דוד כהן, מחברת אבנר חיפושי נפט, הפועלת באתר תמר 1, אמר ש"התגלית הזאת היא רק ראשית הדרך", והודיע שבכוונת חברתו להמשיך עם קידוחים נוספים באתרים שכנים.



יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס (עבודה), אמר כי "המדובר בגילוי שיכולה להיות לו משמעות אסטרטגית גם עבור משק האנרגיה וגם עבור הסביבה בישראל. הממשלה לא פועלת להפחתת פליטות גזי חממה. אני תומך בעמדת המשרד להגנת הסביבה, לפיה במידה וכמויות הגז משמעויות - יש לפתוח מחדש את הדיון על הקמת תחנת כוח פחמית באשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully