וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביית המסים בינואר ירדה ב-16%

טל לוי

4.2.2009 / 16:27

מנכ"ל האוצר: "גביית המיסים תרד ב-2009 ברמה דרמטית. אם ההוצאות לא ישתנו, המשמעות היא גירעון בהיקף של 5% מהתקציב"

"גביית המסים בחודש ינואר הסתכמה ב-14.3 מיליארד שקל - ירידה של 16% לעומת ינואר 2008. גביית המיסים תרד ב-2009 ברמה שהיא ממש דרמה. אם ההוצאות לא ישתנו, המשמעות היא גירעון בהיקף של 5% מהתקציב", כך אמר מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי שבהרצליה.

אריאב אמר כי שוק העבודה הוא הסיסמוגרף החשוב ביותר במשק וכי עליית שיעור האבטלה זה הדבר הכי מטריד. "הפעלנו אמצעים חסרי תקדים בהיקף של מיליארדי שקלים", ציין אריאב ומנה כמה מתכניות האוצר כי תכנית "אורות לתעסוקה", מס הכנסה שלילי ואכיפת חוקי עבודה כמו טיפול בעובדים זרים. עוד הזכיר אריאב כי "ההסתדרות היא פרטנר לעניין הזה.

"החטא הפיננסי השחית את העולם"

"הפרופסורים של מריל לינץ' הם לא פרופסורים אלא בעלי עניין שלא גילו מה הם מקבלים בתמורה לסקירות שלהם. היו כאן תאוות בצע ללא גבולות, הורדת ריבית פראית של יו"ר הפדרל ריזרב האמריקאי, אלן גרינספאן ומשטר בוש שהתחיל במלחמה בעירק ובאפגניסטן והוריד מיסים לעשיריון העליון", כך אמר ח"כ אבישי ברוורמן בכנס הרצליה הנערך במרכז הבינתחומי שבהרצליה.

"מערכת האשראי בארה"ב עלתה ב-150% כשהצמיחה עלתה רק ב-3%. איך זה יכול להיות? לאן הלך כל הכסף הזה?" תהה ברוורמן. לדבריו "אם לא תהיה מלחמה באבטלה, המערב עלול לקרוס".

עוד אמר כי "בישראל יהיה מיתון כי בארה"ב יש מיתון ובאירופה". לדבריו, החלום של ירום אריאב להקים מרכז פיננסי עולמי בתל אביב נגוז. "תהיה רגולציה פיננסית חזקה ביותר ונחזור, כמו שסטף ורטהיימר אומר, לייצור ולידע. אני רוצה שאנשי הפיננסים יעברו ללמוד הנדסה כי החטא הפיננסי השחית את העולם וצריך לתקן אותו".

"אל תעשה נאום בחירות"

ברוורמן זכר היטב כי ביום שלישי הבא מתקיימות בחירות וניצל את הבמה למתן נאום בחירות ותקף שוב ושוב את נתניהו. דבריו של ברוורמן עוררו רעש בקהל וכמה אנשים קראו לברוומן ש"ידבר לעניין ולא יעשה נאום בחירות". ברוורמן התעלם והמשיך להציג את מדיניותו הכלכלית בהשוואה למדיניותו של נתניהו.

ברוורמן ציין גם כי אינו מאשים את הפקידים אלא את שר האוצר ש"מנע העברת תקציב כבר בחודש יוני כמו שרציתי".

בסיום הנאום פנה ברוורמן למנכ"לים ואמר כי כמו שוורן באפט מושך שכר של דולר אחד לשנה, כך צריך לקרות גם בישראל. "הרי המנכ"לים לא נפגעים כשיש ירידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully