וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוויקינגים מאיסלנד" פושטים רגל: חברת האחזקות האיסלנדית - באוגור - הגישה בקשה להגנה מפני נושים

הראלד טריביון

4.2.2009 / 16:28

החברה זכתה לכינוי "הוויקינגים מאיסלנד" בשל השתלטותה על נכסים רבים בבריטניה, בהם רשת האופנה האוס אוף פרייזר



חברת האחזקות האיסלנדית, באוגור, לה אחזקות ברשתות קמעוניות רבות בבריטניה, הודיעה ביום רביעי כי הגישה בקשה להגנה מפני נושים בבית משפט באיסלנד, לאחר שהמגעים להסדרת חובותיה מול הנושים כשלו.



"באוגור פנתה לבית המשפט המחוזי ברייקיאוויק על מנת להתחיל בהליך ההקפאה. מהלך זה נועד להגן על נכסי הקבוצה, כמו גם על האינטרסים של כל נושיה", נאמר בהודעה של באוגור. "ההחלטה לנקוט צעד זה התקבלה על ידי הדירקטוריון בעקבות החלטת לנדסבנקי להפסיק את המגעים בנוגע לארגון מחדש של הקבוצה".



באוגור, שנפגעה קשות ממשבר הבנקאות באיסלנד, ונותרה עם חובות של למעלה ממיליארד ליש"ט (1.44 מיליארד דולר), ניסתה להגיע להסדר עם נושיה, על מנת למנוע את פירוקה. היא פתחה במגעים לפריסה מחדש של חובותיה עם הבנקים הגדולים באיסלנד – לנדסבנקי, גליטניר וקאופתינג – שכעת נמצאים בבעלות ממשלתית חלקית, לאחר שהממשלה הזרימה להם כספים על מנת למנוע קריסתם.



באוגור מחזיקה בבריטניה בקמעוניות האופנה, ג'יין נורמן, ויסטלס, ובנתח של 49% בחברת מוזאיק פשונס. מוזאיק מחזיקה בחברות אואזיס, פרינסיפלס, קארן מילן, ורהאוס וקואסט ובבעלותה 1,700 חנויות בבריטניה, המעסיקות 13 אלף עובדים. לחברה גם אחזקות ברשתות האופנה האוס אוף פרייזר ופרנץ' קונקשן, וברשת המרכולים איסלנד ורשת הצעצועים האמליס. החברה אף החזיקה בנתח בחברת וולוורתס שפשטה רגל באחרונה, וביצרנית התה ויטארד אוף צ'לסי, שאף היא פשטה רגל לפני כחודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully