וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: איננו מצפים להתאוששות מהירה של המשק המקומי גם ב-2010

הדס גליקו

4.2.2009 / 17:06

בנוגע לירידה בשיעור של 19% בהכנסות המדינה ממסים בדמבר כי מעריכים בבנק כי היא תימשך לתוך 2009 ותעלה את הגירעון התקציבי לכ-6% תוצר שהוא סדר גודל מקובל בזמנים כאלו בעולם



"אנו נוטים להעריך כי גם אם המשבר העולמי ייבלם עוד השנה הצמיחה העולמית תישאר אנמית, ולכן איננו מצפים להתאוששות מהירה של המשק המקומי גם ב-2010" כך כותבים הבוקר כלכלני בנק הפועלים בסקירה החודשית מטעם הבנק.



להערכת כלכלני הבנק, עוצמת המיתון בישראל נמוכה יחסית לזו של המדינות המפותחות משתי סיבות: היעדר בועה בשוק הנדל"ן ושיעורי חיסכון גבוהים של המגזר הפרטי בשנים האחרונות שפועלים למיתון הפגיעה בצריכה הפרטית הפרטית.



יחד עם זאת מדגישים בבנק כי שיעורו הגבוה של היצוא בתוצר המקומי צפוי להמשיך לגרור את הפעילות מטה וכן לא ניתן לצפות להפעלת מדיניות תקציבית מרחיבה כמו בארה"ב לדוגמא, בשל החשש מעלייה נוספת בגירעון התקציבי.



בנוגע לירידה בשיעור של 19% בהכנסות המדינה ממסים בדמבר כי מעריכים בבנק כי היא תימשך לתוך 2009 ותעלה את הגירעון התקציבי לכ-6% תוצר שהוא סדר גודל מקובל בזמנים כאלו בעולם.



למשקיעים באפיק המנייתי צופים הכלכלנים התאוששות מסוימת בחצי השני של 2009. לגבי שוק איגרות החוב סבורים הכלכלנים כי, העקומים התלולים באפיק השקלי והצמוד מפצים את המשקיעים על הסיכון בהארכת המח"מ מחד אך מצביעים גם על חששם של השקיעים לגבי רמת הסיכון הכרוכה בפעולה זו.



להערכת הכלכלנים ריבית בנק ישראל צפויה להוסיף לרדת וסביבת האינפלציה תישאר נמוכה בחודשים הקרובים. גורמים אלו, יביאו להערכת כלכלני הבנק להתמתנות בשיפועי העקומים הנוכחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully