וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדית ויטני: החברות בוול סטריט צריכות להמשיך ולתת בונוסים

סוכנויות הידיעות

4.2.2009 / 17:20

ויטני: "אף אחד לא הולך לוול סטריט כדי להציל את העולם - השכר הוא בהחלט המניע העיקרי"



על הבנקים וחברות הפיננסים לא לוותר לחלוטין על הבונוסים השנתיים שלהם, אחרת עובדיהם הטובים ביותר יעזבו לטובת חברות אחרות – כך אמרה היום מרדית ויטני, אנליסטית הבנקאות של בית ההשקעות אופנהיימר, בראיון לערוץ חדשות הפיננסים של בלומברג.



"אף אחד לא הולך לוול סטריט כדי להציל את העולם. השכר הוא בהחלט המניע העיקרי", אמרה ויטני, שחזתה בשנה שעברה את מחיקות הענק של סיטי והובילה לתחילת הנפילה במניית החברה. ויטני הוסיפה כי "אם אתה לא יכול לתגמל את העובדים שלך, הם יילכו למקום אחר ואנשים ברמה נמוכה יותר הם אלה שירצו להצטרף, לאחר שהטובים והמבריקים ביותר יירתעו".



הבנקים וחברות הפיננסים בארה"ב וברחבי העולם ספגו ביקורת חריפה בשנה האחרונה בעקבות מתן בונוסים בסך מיליוני דולרים, כתגמול על עסקות שחשפו מאוחר יותר את המוסדות הפיננסיים להפסדי ענק. בשנת 2008 העניקו חברות הפיננסים בוול סטריט בונוסים בסך 18.4 מיליארד דולר, בשנה בה שש החברות הגדולות בוול סטריט רשמו הפסדים משולבים של 42.4 מיליארד דולר וקיבלו סיוע ממשלתי בסך 90 מיליארד דולרים.



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפוי להכריז היום על הגבלה של 500 אלף דולר לשכר הבכירים בחברות אשר קיבלו סיוע ממשלתי. כל הטבה נוספת בשכרם של בכירי החברות תהיה מספר מוגבל של מניות אשר לא ניתן יהיה לפדות אותן עד אשר החברות יחזירו את ההלוואות לממשל, לדברי גורמים ממשלתיים.



הצעד חסר התקדים של אובמה כולל גם הגבלות על שימוש במטוסי החברות, הגבלות על ביצוע שיפוצי משרדים ומסיבות חברתיות לכבוד החגים. בראיון אתמול לרשת CNN, אמר אובמה כי "אנשים עדיין מקבלים בונוסים ענקיים על אף העובדה שהם מקבלים כספים ממשלמי המסים, ואני חושב שזה מכעיס את הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully