וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות לטבע: סוכנות התרופות האירופית אישרה שימוש מוקדם בקופקסון ב-24 מדינות ביבשת

שמואל שוסטר

4.2.2009 / 18:11

בקשה דומה נבחנת בארה"ב על ידי ה-FDA


הסוכנות הרגולטורית לתרופות ולמוצרי בריאות (MHRA) אישרה שימוש בתרופת הקופקסון של , קופקסון, לטיפול בטרשת נפוצה, כבר בשלב ראשוני שמצביע על אפשרות לקיום המחלה. האישור התקבל ב-24 מדינות באיחוד האירופי, החתומות על ההסכם של הסוכנות. לדברי החברה, בקשה דומה להרחבת השימוש בקופקסון נבחנת בימים אלו על ידי רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA).

בשבוע שעבר הביע בית ההשקעות חשש כי כתוצאה מכניסת מתחרים חדשים לשוק התרופות למחלת הטרשת הנפוצה עשויה להיפגע הרווחיות של טבע כתוצאה מהקטנת נתח השוק של הקופקסון. זאת, בעקבות התוצאות החיוביות של ניסוי שלב III לתרופה אורלית לטרשת נפוצה, של חברת מרק הגרמנית.

מרק צפויה להגיש בקשה לאישור התרופה באמצע 2009 והיא צפויה לקבל אישור במהלך 2010 ולהיות התרופה האוראלית הראשונה לטרשת נפוצה. על פי כלל פיננסים, למרות שתרופה זו ותרופה נוספת של נוברטיס אמנם נוחות יותר בגלל השימוש האוראלי בהן, פרופיל הבטיחות הבעייתי של התרופות ימנע מהן לנגוס נתח שוק משמעותי, אך אין ספק כי כניסתן תעלה את רמת התחרותיות בשוק.

על פי האנליסטית גל רייטר, הקופקסון מהווה 25%-30% מהרווח הנקי של טבע ותרומתו בשנת 2010 אף תגדל. החשש של כלל פיננסים "נעוץ בהתגברות התחרות בשוק הטרשת הנפוצה כתוצאה מכניסת מתחרים חדשים או תחרות גנרית שעלולה לפגוע ברווחיות של הקופקסון ובכך ברווחיות של טבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully