וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיץ' הורידה את דירוג החוב של רוסיה - לראשונה מאז שמיטת החובות בשנת 1998

סוכנויות הידיעות

4.2.2009 / 20:45

הורידה הדירוג מ-BBB פלוס ל-BBB עקב נפילת מחיר הנפט והתדלדלות עתודות המט"ח של רוסיה



חברת דירוג האשראי פיץ' הורידה את דירוג החוב של רוסיה, בראשונה מאז שמיטת החוב של רוסיה בשנת 1998, לאחר שנפילה במחירי הנפט תרמה להתדלדלות עתודות המט"ח של המדינה ובריחה המונית של משקיעים זרים מהמדינה. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



פיץ' הורידה את דירוג החוב מדרגת BBB פלוס לדרגת BBB - דרגת ההשקעה השנייה הכי נמוכה של חברת דירוג האשראי. חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס נקטה בצעד דומה כבר בתחילת חודש דצמבר, וחברת דירוג האשראי השלישית הגדולה, מודי'ס, עשויה ללכת בעקבותיהן. כך העריכו היום אנליסטים של קומרצבנק. רוסיה, ספקית האנרגיה הגדולה בעולם, הוציאה 210 מיליארד דולר - או יותר משליש מעתודות המט"ח שלה - על תמיכה בשער הרובל מאז אוגוסט, ציינה פיץ'.



"המדינה שגתה כאשר ניסתה להגן על הרובל בשעה שלא ניתן היה להגן עליו", אמר פרופ' נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק, כאשר צפה את המיתון בארה"ב כבר לפני שנתיים, בראיון במוסקווה היום. משקיעים זרים משכו השקעות ברוסיה בסך 290 מיליארד דולר מאז אוגוסט, לפי הערכות אנליסטים של בנק BNP פאריבה. בריחת ההון מייצרת לחץ פיננסי על ממשלת רוסיה ומקשה על חברות רוסיות לממן מחדש את חובותיהן, ציינה פיץ'.



פיץ' הורידה בפעם האחרונה את דירוג החוב של רוסיה באוגוסט 1998, כאשר הממשלה שמטה את חובותיה וביצעה פיחות בשער הרובל, וגרמה בכך למחיקת חסכונותיהם של מיליוני בני אדם בין לילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully