וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד מתחת ל-40 דולר לחבית בעקבות זינוק במלאי הגולמי בארה"ב לשיא של 18 חודשים

נמרוד הלפרן

4.2.2009 / 22:10

נסגר במחיר של 40.32 דולר לחבית; מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל שבוע שישי ברציפות



מחיר הנפט ירד היום בניו יורק מתחת ל-40 דולר לחבית, בעקבות זינוק חד מהצפוי במלאי הגולמי בארה"ב בשבוע שעבר לשיא של 18 חודשים. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בחודש מארס נסגרו במחיר של 40.32 דולר לחבית, ירידה של 1.1% או 46 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שבמהלך המסחר כבר נפל מחירם לרמה של 39.74 דולר לחבית. בתחילת יום המסחר נרשמו עליות במחיר הנפט, ומחיר החוזים עלה בקרוב ל-3% לרמה של 41.92 דולר לחבית.



מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-7.2 מיליון חביות, עלייה שבועית שישית ברציפות, ל-346.1 מיליון חביות - רמתו הגבוהה ביותר מאז יולי 2007. כך מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. הגידול במלאי עלה בשיעור ניכר על תחזיות האנליסטים לגידול של 2.9 מיליון חביות. מלאי הנפט הגולמי במרכז סחר הנפט בעיר קאשינג שבמדינת אוקלהומה גדל ב-2.4% לשיא של 34.3 מיליון חביות.



"הביקוש לנפט בארה"ב ממשיך להיות חלש על רקע ההאטה בכלכלה", אמרה היום אנליסטית הנפט לינדה רייפילד מחברת המחקר פלאטס, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.



שר האנרגיה של אלג'יר, חכיב חליל, אמר אתמול כי קיים סיכוי של 50% לכך שארגון אופ"ק, האחראי על כשליש מתפוקת הנפט העולמית, יחליט על קיצוץ נוסף בתפוקתו בישיבתו הבאה ב-15 במארס. אופ"ק החליט בדצמבר על קיצוץ של 2.2 מיליון חביות ביום בתפוקת המדינות החברות בו, בהמשך לקיצוץ קודם של 2 מיליון חביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully