וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד העובדים בצפון הודיע על השבתת תנועת הרכבות: התנועה הופסקה החל מחצות

אבי בר-אלי

5.2.2009 / 7:08

ההסתדרות מגנה: מדובר באקט פראי, לא חוקי ולא אחראי; הרכבת תבקש להוציא צווי מניעה



ועד עובדי רכבת ישראל בצפון הודיע הלילה (חמישי) כי החליט להפסיק מיידית את תנועת הרכבות. בהנהלת הרכבת מסרו כי סיבת השביתה אינה ברורה וכי לא הוכרז על סכסוך עבודה. ההנהלה מתכוונת לפנות לבית הדין לעבודה בבקשה דחופה למתן צווי מניעה זמניים.



בהסתדרות גינו את צעדם של העובדים והכריזו כי אין בכוונתם לתמוך בהם. מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, העביר הלילה למנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל, מסר לפיו "ההסתדרות רואה במהלך אקט פראי, לא חוקי ולא אחראי וכי אין בכוונתה לתמוך בעובדים".



סמוך לחצות, התקשר נציג ועד עובדי התפעול ברכבת להראל, והודיע לו כי רכבת הנוסעים שאמורה היתה לצאת ב-00:20 מנהריה לנתב"ג - לא תצא לדרכה, ובכך החלה למעשה השביתה.



יש לציין, כי ברכבת שורר מזה כחודש אי-שקט בעקבות מעצרם שלושת בכירי וועד העובדים בהם היו"ר, שאול עוקיש, וסגנו, מיכה חיון ? בחשד לעבירות שוחד, קבלת דבר במירמה והפרת אמונים.



בשעה שמונה בבוקר יתקיים דיון בבית הדין לעבודה בחיפה בבקשה דחופה למתן צו מניעה במעמד צד אחד נגד השובתים. עם זאת, יש לציין כי גם אם יתקבל הצו המבוקש, עשוי משך הזמן עד חידוש תנועת הרכבות להתארך - היות וההכרזה הפתאומית על דבר השביתה ניתנה מפי ועד עובדים אשר אינו מוכר כהתאגדות ייצוגית של עובדי הרכבת, ותוך אובדן שליטה של מוסדות הסתדרות העובדים.

בחברת הרכבת מבקשים מן הציבור שלא להגיע לפי שעה לתחנות. השביתה הצפויה, דווקא בבוקר יום חמישי - העמוס בימי פעילות הרכבת, צפוי להביא לעומסים חריגים בקווים הבין-עירוניים של חברות האוטובוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully