וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויזה מכה את התחזיות פעם שנייה ברציפות: עלייה של 35% ברווחיה הרבעוניים בעקבות רווחים מחוץ לארה"ב

סוכנויות הידיעות

5.2.2009 / 9:17

הכנסותיה של ויזה עלו ב-17% ל-1.7 מיליארד דולר במהלך הרבעון; המניה זינקה ב-8.1% במסחר לאחר הסגירה



ויזה (סימול V), חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, דיווחה אתמול על תוצאות חיוביות מהצפוי ברבעון הראשון של שנת הכספים של החברה, למרות המשבר הכלכלי העולמי ובעקבות הגידול במספר המשתמשים בכרטיסי האשראי של החברה מחוץ לארה"ב. מניית החברה זינקה ב-8.1% במסחר לאחר הסגירה.



ויזה, אשר שישה מתוך עשרה כרטיסי אשראי בעולם הם שלה, דיווחה על רווח נקי של 574 מיליון דולר או 74 סנט למניה לעומת רווח של 424 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן, לפני שהפכה ויזה לחברה בורסאית. ללא הוצאות חד פעמיות, רשמה ויזה רווח של 599 מיליון דולר או 78 סנט למניה. תחזיות הכלכלנים היו כי ויזה תרשום רווח של 66 סנט למניה. הכנסותיה של החברה עלו ב-17% ל-1.7 מיליארד דולר על רקע גידול של 13% במספר העסקות.



מנכ"ל ויזה, ג'ו סונדרס, אמר לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות כי למרות המשבר הכלכלי תעמוד ויזה תחזיתה מחודש מארס לפיה רווחיה למניה צפויים לצמוח בשיעור שנתי של לפחות 20% במהלך שלוש השנים הקרובות. "למרות המצב הכלכלי הקשה, הריבוי במספר העסקות והגיוון של עסקינו הבינלאומיים ממשיכים להדגיש את עמידותו של המודל העסקי שלנו", הדגיש סונדרס. ויזה הונפקה בשנה שעברה במסגרת ההנפקה הראשונה לציבור (IPO) הגדולה בתולדות בארה"ב.



בניגוד לבנקים, ברוקרים וחברות שירותים פיננסים אחרים שנפגעו קשות בעקבות המשברים בשוקי האשראי והדיור, ויזה ומאסטרקארד הצליחו לחמוק באופן יחסי מנזקי המשבר. זאת, הודות לעובדה כי שתי החברות אינן מעניקות אשראי לצרכנים, אלא מנפיקות כרטיסי אשראי לבנקים שותפים וגובות עמלות עבור כל עסקה. חברות כרטיסי אשראי אחרות, דוגמת אמריקן אקספרס ודיסקבר פייננשל וכן בנקים המחזיקים בנתח גדול בשוק כרטיסי האשראי, בהם בנק אוף אמריקה וסיטי, דיווחו על פגיעה ברווחיהן על רקע גידול במספר בעלי כרטיסי אשראי שלא הצליחו לעמוד בתשלומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully