וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בלנובו: מנכ"ל החברה ויליאם אמליו התפטר לאחר שהחברה רשמה הפסד רבעוני ראשון מזה 3 שנים

סוכנויות הידיעות

5.2.2009 / 9:25

אמליו, המשמש כמנכ"ל לנובו מאז דצמבר 2005, יוחלף על ידי יו"ר החברה, יאנג יואנגצ'ינג



מנכ"ל לנובו, ויליאם אמליו, התפטר היום מתפקידו לאחר שיצרנית המחשבים הרביעית בגודלה בעולם דיווחה על ההפסד הרבעוני הראשון שלה זה שלוש שנים בעקבות המיתון העולמי שהוביל לירידה בביקוש למחשבים אישיים. מניית לנובו יורדת כעת ב-2.7%.



אמליו, ששימש כמנכ"ל לנובו מאז דצמבר 2005, הוחלף על ידי יו"ר החברה יאנג יואנצ'ינג, שיעזוב את משרתו כיו"ר אך ישמור על מקומו בדירקטוריון. מייסד החברה, ליו צ'ואנז'י, מונה ליו"ר לנובו במקום של יאנג. בנוסף, הודיעה לנובו על מינויו של רורי ריד כנשיא החברה והסמנכ"ל התפעולי.



השינויים בלנובו הגיעו לאחר שענקית המחשבים דיווחה על הפסד של 96.7 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר - פי שלושה מההפסד שצפו לה האנליסטים - לעומת רווח של 171.1 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן.



בחודש שעבר הודיעה לנובו כי תפטר 11% מכוח העבודה בחברה, כ-2,500 עובדים, בעקבות הירידה החדה בביקוש למחשבים בסין וברחבי העולם ולאחר שאיבדה נתח שוק לטובת מתחרות כמו היולט פקארד (HP) ואייסר. החברה ציינה כי המשתמשים העסקיים, שמהווים נתח גדול מהמכירות שלה, נפגעו קשה בהאטה הכלכלית העולמית, וכי בנוסף נרשמה האטה משמעותית בצריכה בסין, אשר מהווה גם היא נתח גדול מעסקי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully