וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה במגמה מעורבת

יעל פולק

5.2.2009 / 16:30

מדד המעו"ף הוסיף 0.6% ואילו מדד הבנקים איבד 0.9%. החברה לישראל זינקה הודות לעליית מחירי התובלה הימית

הבורסה בתל אביב סגרה היום במגמה מעורבת כאשר מדד המעו"ף ותל אביב 100 עולים ואילו מדדי התל טק והבנקים סגרו באדום.

המסחר ננעל בירוק למרות הפתיחה השלילית בוול סטריט, כאשר הבורסה המקומית מסתייעת ברוח גבית מכיוונה של החברה לישראל, שזינקה למעלה במחזור גדול. מניות הנדל"ן - ובייחוד אפריקה מגורים - נסחרו בטריטוריה הירוקה, על רקע ציפייה להשקעה ממשלתית בענף.

עוד בלטו בעליות, ישראמקו וכלכלית שהמשיכו במסען צפונה. ישראמקו טיפסה על רקע מציאת גז בקידוח תמר 1 וכלכלית עלתה בהמשך לאפשרות שטדי שגיא ייכנס להשקעה בקבוצת פישמן.

מדד המעו"ף ננעל בעליה של 0.61% לרמה של 682 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.8% לרמה של 623 נקודות ואילו מדד הבנקים השיל כ-0.9%.

"השוק מאמין שתהיה התערבות בשוק האג"ח הקונצרני", אומר הבוקר אורי גרינפלד, כלכלן מאקרו בכלל פיננסים. "הקונצנזוס העיקרי שעלה בכנס הרצליה, בקרב מיטב כלכלני המשק והפוליטיקאים היה בדבר הצורך בהתערבות הממשל בשוק האג"ח הקונצרני כדי למנוע קריסת חברות בעקבות בעיות נזילות. עליות השערים באג"ח הללו מתחילת השנה מצביעות על אמונה של השוק כי ההתערבות תגיע במהרה".

במהלך כנס הרצליה אמר אתמול ירום אריאב, מנכ"ל משרד האוצר כי "גביית המסים תרד ב-2009 - ברמה כזו שהיא "ממש דרמה. אם ההוצאות לא ישתנו, המשמעות היא גירעון בהיקף של 5% מהתקציב". אריאב הוסיף כי "שוק העבודה הוא הססמוגרף החשוב ביותר במשק, וכי עליית שיעור האבטלה היא הבעיה המטרידה ביותר".

טבע נסחרה היום בירידות שערים, למרות אישור הסוכנות הרגולטורית לתרופות ולמוצרי בריאות (MHRA) לשימוש בתרופת הקופקסון, לטיפול בטרשת נפוצה כבר בשלב ראשוני המצביע על אפשרות לקיום המחלה והערכות כי החברה היא אחת המועמדות לרכישת יצרנית התרופות האיסלנדית אקטוויס תמורת 7.8 מיליארד דולר (6 מיליארד יורו).

בפסגות העניקו המלצת "קנייה" למניית דניה סיבוס, שבשליטת אפריקה ישראל, ונקבו במחיר יעד של 10 שקלים - מחיר הגבוה ב-61% ממחירה אתמול. האנליסטית לימור גרובר מסבירה כי "הערכת השווי לחברה מתבססת על תרחיש שמרני לגבי יכולת החברה לחזור לרווחיות העבר, ועל התרחיש הקיצוני לפיו מחצית מהלקוחות הקיימים במאזן לא ישלמו את חובם.אין סיבה שהחברה תיסחר בדיסקאונט כה משמעותי על המזומן שבמאזניה". החברה קיבלה אישור לפתיחת כביש 431 והמניה זינקה בכ-15%.

סרגון, יצרנית הציוד לתקשורת סלולרית, דיווחה אתמול על ירידה של 39% ברווח הנקי לרבעון האחרון של 2008, שהסתכם ב-2.7 מיליון דולר. הכנסותיה של החברה צמחו ב-23% לעומת התקופה המקבילה, והסתכמו ב-56.8 מיליון דולר. המניה איבדה היום כ-7%.

מניות 'משפחת עופר' משכו היום את השוק, כאשר החברה לישראל הוסיפה מעל 10% ואילו כי"ל טיפסה בכ-3%. החברה לישראל הודיעה היום על תכנית אסטרטגית חדשה בצים, ובכללה סגירת קווי תובלה ובחינת פיטורי עובדים. במקביל, חברת הספנות הגדולה בעולם מאירסק הודיעה על העלאת תעריפי ההובלה הימית, דבר שמסייע גם לצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully