וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק דיווח על הפסד של 3.9 מיליארד יורו ב-2008 - ההפסד השנתי הראשון של הבנק מזה 50 שנה

סוכנויות הידיעות

5.2.2009 / 10:17

ברבעון הרביעי רשם דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, הפסד שיא של 4.8 מיליארד יורו (6.2 מיליארד דולר)



דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, דיווח היום על הפסד שיא של 4.8 מיליארד יורו (6.2 מיליארד דולר) ברבעון הרביעי של 2008 בעקבות הפסדים ממסחר במניות ובאג"ח שרשם הבנק בשל המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז השפל הגדול.



ברבעון המקביל ב-2007 רשם דויטשה בנק רווח של 953 מיליון יורו. במהלך הרבעון רשם הבנק הכנסות שליליות של 885 מיליון יורו לעומת הכנסות של 7.3 מיליארד יורו ברבעון המקביל שנה קודם לכן. בשנת 2008 רשם הבנק הפסד של 3.9 מיליארד יורו (5 מיליארד דולר) - ההפסד השנתי הראשון שלו מזה יותר מ-50 שנים - לעומת רווח של 8.75 מיליארד יורו ב-2007. ההפסדים עליהם דיווח הבנק היום תאמו תחזית שפרסם בחודש שעבר.



יו"ר ומנכ"ל דויטשה בנק, ג'וזף אקרמן, אמר לאחר פרסום התוצאות המאכזבות כי "התנאים התפעוליים ברבעון הרביעי היו חסרי תקדים, וחשפו אותנו לחולשות מסוימות במודל העסקי שלנו". אקרמן הוסיף כי דויטשה בנק צופה "תנאים קשים ביותר בכלכלה העולמית, שיציבו אתגרים משמעותיים בפני לקוחותינו ותעשיית הבנקאות כולה".



למרות שהצליח להימנע לרוב מחשיפה לשוק משכנתאות הסאבפריים, שהוביל מאז קיץ 2007 להפסדים ומחיקות בסך יותר מטריליון דולר עבור מגזר הפיננסים העולמי, נפגע דויטשה בנק בעקבות הטלטלה בשווקים. מניית דויטשה בנק נפלה ב-24% מאז תחילת השנה לאחר שהבנק ספג מכה קשה בעקבות משבר האשראי העולמי. בעקבות הפסדי הבנק, נאלץ דויטשה בנק לפטר 1,200 עובדים ולמכור נכסים. כמו כן, נאלצו מנהלי הבנק לוותר על הבונוסים השנתיים. למרות ההפסדים, הודיע דויטשה בנק בחודש שעבר כי הוא אינו מתכוון לגייס הון או לבקש סיוע ממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully