וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט מזהה הזדמנויות: ברקשייר התאוויי תשקיע 2.6 מיליארד דולר בענקית ביטוח המשנה סוויס רה

אשר שכטר

5.2.2009 / 10:12

סוויס רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, דיווחה על הפסד של מיליארד פרנק שווייצי ב-2008



סוויס רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, הודיעה היום כי היא מתכננת לגייס 3 מיליארד פרנק שווייצי (2.6 מיליארד דולר) מענקית האחזקות ברקשייר התאוויי של המשקיע המיליארדר וורן באפט.



מסוויס רה נמסר כי החברה עשויה לגייס 2 מיליארד פרנקים נוספים באמצעות הנפקת מניות, בהתאם לתנאים בשוק. החברה הודיעה כי היא צפויה לדווח על הפסד של מיליארד פרנק בשנת 2008, בשל מחיקות הקשורות לירידה בערכן של השקעות שביצעה בשוק המשכנתאות בארה"ב.



"אנחנו מאוכזבים מהתוצאות שלנו ב-2008, אך עסקי הליבה שלנו פועלים היטב. נקטנו בצעדים להגן על ההון שלנו ולהבטיח את אמון הלקוחות, והסכמתו של וורן באפט להשקיע בסוויס רה מהווה עדות לחוזקנו", אמר מנכ"ל סוויס רה, ז'אק אגריין, בהודעת החברה.



בשעה שעברה רכש באפט נתח של 3% ממניות סוויס רה, במסגרת שיתוף פעולה בין ברקשייר התאוויי לסוויס רה בתחום ביטוח המשנה. במסגרת ההסכם, תקבל ברקשייר נתח של 20% בפעילות ביטוח החיים והנדל"ן של סוויס רה במהלך חמש השנים הקרובות. מאז תחילת השנה, נפלה מניית סוויס רה ב-40%, בשל חששות המשקיעים ממצבה הפיננסי של החברה לאחר שנפגעה מהפסדים על חוזי ביטוח נגד חדלות פירעון (CDS) שמכרה למשקיעים.



ההשקעה בסוויס רה היא האחרונה בסדרה של השקעות שביצע באפט בחודשים האחרונים על רקע מחנק האשראי העולמי, אשר אילץ חברות רבות לחפש מקורות מימון חדשים. באפט, הידוע בהעדפתו לחברות מובילות שוק ובעלות הנהלה חזקה, רכש לקראת סוף 2008 מניות בכורה בגולדמן סאקס ובענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק ב-8 מיליארד דולר, ואג"ח להמרה של ספקית חומרי הבניין USG קורפ ב-300 מיליון דולר. בשבוע שעבר רכשה ברקשייר אג"ח של יצרנית האופנועים הארלי דיווידסון ב-300 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully