וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגשות הטיטאנים: מתיחות גוברת בין פול וולקר ולארי סאמרס, מיועציו המובילים של אובמה

סוכנויות הידיעות

5.2.2009 / 10:41

מקורות בוושינגטון: סאמרס מעכב את הקמת פאנל היועצים החיצוני שבראשו אמור לעמוד וולקר



מתיחות הולכת וגוברת מסתמנת בין שניים מיועציו הכלכליים הבכירים והמוערכים ביותר של הנשיא אובמה, פול וולקר ולורנס סאמרס - כך דיווחה סוכנות בלומברג. וולקר בן ה-81, לשעבר יו"ר הבנק הפדרלי ואחד הכלכלנים הנחשבים ביותר בעולם, מאשים את לארי סאמרס, מנהל המועצה הכלכלית הלאומית, כי הוא מעכב את המאמצים לקדם הקמת פאנל יועצים חיצוניים לאובמה. סאמרס, שר האוצר לשעבר, לא הזמין את וולקר לכל פגישות סגל הבית הלבן והפגין חוסר עניין בשיתוף פעולה עם וולקר בנושאים כלכליים, אמרו מקורות לבלומברג.



סאמרס מפקח על מערך המדיניות הכלכלית הרשמי של הבית הלבן, אולם וולקר מנהל את מועצת היועצים להתאוששות כלכלית של אובמה, שתפקידה להעלות רעיונות חדשים ומקוריים להתמודדות עם המשבר, ולבחון את השפעות המדיניות הכלכלית והרגולציה על חייהם של האמריקאים מן השורה. מכיוון שאין לו תפקיד רשמי בבירוקרטיה השלטונית, הוא נמצא בעמדת נחיתות, אומרים מומחים. וולקר סרב להתראיין. סאמרס, בריאיון, אמר כי וולקר "הוא בעל נסיון מהסוג שאין לאף אחד, והנשיא מעריך את עצתו במידה עצומה".



החשש הוא שהמתיחות בין השניים עלולה לסכל את מאמציו של אובמה להשיג הסכמה על שיטות המאבק במשבר הפיננסי, ועיצוב מערכת הבנקאות הבינלאומית. פקיד ממשל בכיר אמר כי וולקר מתוסכל מהעיכובים, שלדברי הממשל נובעים ממכשולים בירוקרטיים. אולם התנגדותו של סאמרס הגבירה את נחישותו להקים את הפאנל, אמרו מקורות מחוץ לוושינגטון.



פול וולקר עמד בראש הבנק הפדרלי בין 1979 ל-1987, והיה אחד מניצי האינפלציה הבולטים של ארה"ב. באותה תקופה הוא ספג גינוי רב על העלאות הריבית שביצע, אולם בחלוף השנים נזקף לזכות מדיניותו הנועזת ההצלחה הרבה של הכלכלה בשנים שאחר כך. הוא היה מועמד לתפקיד שר האוצר של אובמה, אולם לבסוף התמנה טימותי גייתנר הצעיר בהרבה לתפקיד, ו-וולקר העיד לטובתו בפאנל בקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully