וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צים במשא ומתן מול הבנקים לקבלת אשראי בהיקף של 1.3 מיליארד דולר

יעל פולק

5.2.2009 / 11:53

צים צפויה לבטל רכישת אוניות מוזמנות ונוקטת בצעדים בינהם פיטורי עובדים


מרבית הבנקים המממנים של צים הסכימו לשינוי או ויתור על עמידה באמות מידה פיננסיות מסוימות עד סוף 2008. צים מעריכה כי תעמוד באמות המידה הפיננסיות, למעט לגבי סכום של 35 מיליון דולר. בפברואר ובמארס יתקיימו דיונים בנוגע להמשך הזרמת מימון לצים. ההיקף הכספי המצטבר של האשראי אשר ביחס אליו יתקימו דיונים עם הבנקים הקשורים בהעמדת מימון לרכישת אוניות מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל. בצים מסבירים היום כי "על יסוד תוצאות המגעים בין צים לבין המספנות והבנקים, ניתן יהיה להעריך את השפעות המשבר על מצבה הפיננסי".

"לאור המשבר הפיננסי הגלובלי וכחלק ממנו, אירעו בשוק הספנות הבינלאומי מספר התפתחויות שליליות, הממשיכות להתעצם בתקופה הנוכחית, ובהן בין היתר היצע אניות גבוה ביחס לביקוש מתון - עובדה המובילה לירידה גוברת בניצול האוניות ובדמי ההובלה", כך כתבת הבוקר לחברה הבת הפרטית צים (צים אינה נסחרת ולכן ביצועיה משתקפים באלו של החברה לישראל).

"הימשכות התנאים הקשים בשוק הספנות הבינלאומי ממשיכים להשפיע באופן שלילי על צים, ועל התוצאות העסקיות שלה, עמידתה באמות המידה הפיננסיות ועל יכולת הגיוס כמו גם על תנאי המימון שלה", מסבירים בחברה לישראל.

החברה לישראל מציינת בשנית כי היא נכונה להזרים לצים עד 150 מיליון דולר במהלך 2009 על רקע תנאי שוק הספנות ושוק האשראי הבינלאומי והשפעתם על צים.

צים מנהלת משא ומתן עם מספנות, כאשר מגמת המו"מ מצדה היא לבטל רכישת חלק מהאוניות המוזמנות או לדחות מועד המסירה של חלק מהן וכן לפרוס חלק מהתשלומים בעקבות רכישת אוניות בדרך של העמדת אשראי לצים.

בצים נוקטים בצעדים מגוונים על מנת להתמודד עם השלכות המשבר: החזרת אוניות חכורות לבעליהן, שינויים בקווי ההובלה ופיטורי עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully