וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הצגת דו"חות מאוחדים עם באר תוביל את טבע לירידות שערים חדות בדומה לאיחוד עם איווקס ב-2006?

הדס גליקו

5.2.2009 / 12:17

לאחר דו"חות מאוחדים ראשונים עם איווקס טבע ירדה ביומיים כ-12%. תוך חודשיים השלימה ירידה של כ-30%; בבית ההשקעות אי.בי.אי מנסים לענות על השאלה



לאחר דו"חות מאוחדים ראשונים עם איווקס ירדה טבע כ-12% ביומיים והשלימה תוך חודשיים ירידה של כ-30%. ב-17 לפברואר תפרסם טבע לראשונה דו"חות מאוחדים עם בר. בסקירה מטעם בית השקעות אי.בי.אי עומדת האנליזסטית נועה ויסברג על ההבדלים בין האיחוד של טבע עם איווקס לזה של באר.



ב-26 לפברואר 2006 הושלמה עסקת איווקס. דוחות הרבעון של 2006 היו הדו"חות הראשונים שבהם איחדה טבע בדו"חות מאזן. דוחות אלו פורסמו ב-10 למאי 2006. שער טבע בתאריך ה-9 למאי 2006 עמד על 42.91 שקלים, שער טבע ב-10 למאי עמד על 37.56 שקלים, כלומר ירידה של 12.5%. בסוף יוני עמד השער של טבע על 30.50 שקל ירידה של 29%.



בטווח הארוך והבינוני מניית טבע מקבלת ללא ספק המלצת קנייה.



באי.בי.אי מעריכים שברמה האסטרטגית הסיכוי לאפסייד בטבע גבוה משמעותית מהסיכון. לדברי ויסברג "מנועי הצמיחה המשמעותיים של טבע הם האזילקט אשר שינוי ההתוויה אשר יוגש לאישור בסוף השנה עשוי לאפשר קפיצה משמעותית במכירותיו, הרחבת פעילות טבע ביפאן צפויה להוות מנוע צמיחה משמעותי וכמובן הפוטנציאל בתחום הביוגנריקה".



להערכת ויסברג, שלטון אובאמה יזרז את הסדרת הרגולציה להשקת גנריקה לתרופות ביוטכנולוגיות. ברגע שהרגולציה תוסדר מניות החברות שערוכות עם צנרת מוצרים משמעותית יגיבו בהתאם. ה-JV של טבע עם לונזה שוויצית אינו מוערך מספיק ומציב אותה מוכנה ומזומנה לקראת פתיחת השוק.

הסיבות שעלולות להביא לירידת מניית טבע בטווח הקצר



להערכת ויסברג בין שווי Barr כיום לבין השווי ברכישה קיים דיסקאונט. לדברי ויסברג "טבע רכשה חברה שנסחרה לפי שווי מנייה של 47 דולר ב-66.5 דולר למנייה – פער של 40%. הרכישה נעשתה במחיר שנבחן על ידי טבע, אולם הסינרגיות טרם יבואו לידי ביטוי עם פרסום הדו"חות הראשונים". תוספת Barr לשווי שוק של טבע יכולה להיות בעיני המשקיעים שווי Barr לפני שנרכשה ולא השווי בו נרכשה- פער של 40%.



גורם נוסף אותו מציינת וייסברג הוא אי- ודאות לגבי גיוס. טבע הודיעה שכרגע תישאר עם הלוואת הגישור אותה קיבלה מבנקים בישראל בתנאים טובים לפני פרוץ המשבר. להערכת ויסברג, למרות שאינה זקוקה לגיוס מיידי קיימת אי-ודאות לגבי העיתוי והתנאים אשר יהיו בשוק ברגע שתחליט לגייס.



בבית ההשקעות מעריכים כי הדו"חות המאוחדים של טבע יציגו תמונה חלקית כאשר המאזן יציג תוצאות של החברות המאוחדות וצפוי להיחלש ואילו דו"ח רווח והפסד לא יהיה מאוחד. לדברי ויסברג "דבר זה יוצר חוסר וודאות לגבי המשמעותיות הפיננסיות של האיחוד התפעולי של החברה".



מהצד האופטימי מעריכה ויסברג כי יתכן שבטבע למדו מטעויות העבר ולכן סביר שטבע תחלוק במידע חשוב עם המשקיעים לפני הדו"חות. כמו כן סבורה ויסברג שבניגוד לדו"חות עם איווקס העיקר בפרסום הדו"חות הפעם הוא התחזיות לשנת 2009 ומציינת כי ניתן לראות שלאורך זמן טבע חיזקה את המאזן ושמרה על יציבות פיננסית מרשימה על אף היותה רוכשת סדרתית של חברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully