וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשות הגז והנפט מתקרבות למדד ת"א 25: שווי ישראמקו זינק פי 8 ל-2 מיליארד שקל ועקף את אפריקה

נתן שבע

5.2.2009 / 12:22

עדכון המדדים בבורסה רחוק אבל אם החדשות החיוביות ימשיכו להגיע גם אבנר ודלק קידוחים מתקרבות למעו"ף


כבר שווה יותר מ ובקצב הזה היא עוד עשויה להגיע בעדכון הקרוב למדד תל אביב 25. שוויה של ישראמקו הספיק לזנק יותר מפי 8 מתחילת השנה לשווי של 2 מיליארד שקל. שוויה של אפריקה ישראל הסוגרת את רשימת מדד המעו"ף עומד על 1.8 מיליארד שקל.

עדכון המדדים הבא עדיין רחוק ויתרחש בעוד 5 חודשים, אבל בקצב הזה אם ימשיכו להתקבל אינדיקציות חיוביות נוספות לקידוח תמר 1 בתקופה הקרובה, צפויות חברות חיפושי הגז והנפט להשתלט על המעו"ף. קבוצת זינקה ב-150% לשווי של 3.3 מיליארד שקל ויכולה לחזור בקלילות למדד תל אביב 25. גם החברה הבת של דלק, , ו קוראות תיגר ונסחרות לפי שווי של 1.8 ו-1.7 מיליארד שקל בהתאמה לאחר שהכפילו את שוויין מתחילת השנה. על מנת להיכנס למדד המעו"ף, צריך שווי החברה הנכנסת לעבור ב-20% את שווי החברה הנכנסת.

ובינתיים בכנס האנרגיה של קרדיט סוויס התייחס מנכ"ל נובל אנרג'י לקידוח תמר. פלי שביב, אנליסט מחלקת מחקר sellside בפסגות, מציין כי המנכ"ל חזר והדגיש כי התוצאות נראות טובות משמעותית מההערכות הראשוניות וכי מדובר בפרויקט הגדול בתולדות החברה עם חשיבות אדירה לשותפים המקומיים ולמדינת ישראל כצרכן.

תוצאות סופיות יתקבלו בשבועיים הקרובים אולם מנכ"ל נובל אנרג'י אמר כי בחברה מצפים להמשך הפרויקט והקמת אסדת הפקה וכי הם ממשיכים לעבוד על כלל הרישיונות באזור בו החברות שותפות, מה שמבחינתם מהווה פוטנציאל אדיר.

שביב מציין כי התייחסות המנכ"ל היא חיובית ביותר ומחזקת לא רק את הפוטנציאל בקידוח תמר, שלהיקפו המדויק עדיין לא ידוע, אולם גם את מימוש הפוטנציאל של האזור כולו כמקור נרחב לגז טבעי ולפיכך את הערך הנוסף הגלום בהשקעה בחברות שחולקות עם נובל את הרישיונות הנוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully