וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה המלאה של קורבנות מיידוף: מבין השמות בניו ועורך דינו

אשר שכטר

5.2.2009 / 13:06

שמות מפתיעים נוספים שנחשפו ברשימה: אחיו פיטר ואגדת הבייסבול - סנדי קופקס



בין אלפי קורבנותיה של הונאת הפונזי אשר ביצע יו"ר נאסד"ק לשעבר ברנרד מיידוף נמצא, למרבה הפלא, גם פרקליטו איירה לי סורקי. כך עולה מרשימת הלקוחות המלאה של חברת ההשקעות של מיידוף, אשר פורסמה אתמול בארה"ב.



הרשימה, מסמך באורך 162 עמודים אשר הוגש לבית המשפט לפשיטות רגל במנהטן, הוכנה על ידי חברת אליקס פרטנרס ביוזמתו של הנאמן האחראי על פירוק חברת ההשקעות של מיידוף, אירווינג פיקארד. הרשימה כוללת 13 אלף שמות וכתובות השייכים ללקוחותיו של מיידוף, אך למרות זאת היא אינה כוללת את כל קורבנותיו הידועים של מיידוף, אשר חלקם השקיע בו דרך מתווכים ומוסדות פיננסיים. החברה חיברה רשימות דומות המכילות את שמותיהם וכתובותיהם של הגופים והמתווכים, שהפנו השקעות לעבר מיידוף ואת עובדי החברה שהקים.



בין השמות המפתיעים ברשימה ניתן למצוא את בניו של מיידוף, מארק ואנדרו, אשר הסגירו את אביהם לרשויות החוק לאחר שהודה בפניהם כי חברת ההשקעות שלו לא היתה, אלא הונאת פונזי, ואחיו של מיידוף פיטר. כמו כן, לקוח נוסף אותו חושפת הרשימה הוא לא אחר מאשר פרקליטו של מיידוף, איירה לי סורקין.



שמות נוספים המופיעים ברשימת הלקוחות כוללים את שחקן הבייסבול האגדי, סנדי קופקס, ושמות וגופים נוספים שכבר דיווחו על חשיפתם להונאה, בהם מנהל הכספים המיליארדר עזרא מרקין, קרן הצדקה של במאי הקולנוע סטיבן שפילברג, אוניברסיטת קולומביה, בעל קבוצת הבייסבול ניו יורק מטס פרד וילפון, השחקן קווין בייקון ורעייתו השחקנית קירה סדג'וויק והשחקן ג'ון מלקוביץ', בנקו סנטנדר הספרדי, BNP פאריבה, בנק אוף אמריקה ו-UBS.



פיקראד אמר היום, לאחר פרסום הרשימה, כי לקוחותיו של מיידוף יכולים להגיש את בקשותיהם לקבל את כספם חזרה לתאגיד ההגנה על משקיעים בני"ע בארה"ב (SIPC) עד ה-2 ביולי.



מיידוף בן ה-71, יו"ר נאסד"ק לשעבר, נעצר בדצמבר לאחר שהודה כי ביצע הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר - אחת מההונאות הגדולות בתולדות בוול סטריט - אשר במסגרתה שילם למשקיעים הקיימים בחברת ההשקעות שלו באמצעות כספים, שקיבל ממשקיעים חדשים. במידה שיורשע בעבירות המיוחסות לו, צפוי מיידוף לעונש של עד 10 שנות מאסר וקנס של 5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully