וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספקי החלקים למגזר הרכב הולכים בעקבות יצרניות המכוניות: מבקשים סיוע ממשלתי בסך 20.5 מיליארד דולר

רויטרס

5.2.2009 / 13:59

לפי התאחדות ספקי החלקים, יותר מ-40 יצרניות של חלקים לרכב פשטו רגל ב-2008


ספקי החלקים לתעשיית הרכב האמריקאית מתכוונים ללכת בעקבות שלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב וכבר ביקשו מהממשל הפדרלי סיוע חירום בסך 20.5 מיליארד דולר במטרה לשרוד את המשבר בענף הרכב העולמי – כך דיווח היום העיתון "אוטומוטיב ניוז".

לדברי נשיא ההתאחדות של יצרני הציוד המקורי לתעשיית הרכב (OESA), ניל דה קוקר, מבקשים הספקים הלוואות חירום בסך 10 מיליארד דולר ממשרד האוצר האמריקאי. בקשתם, אמר דה קוקר, הוגשה ביום ראשון באמצעות התאחדות יצרניות הרכב והציוד בארה"ב (MEMA).

לפי הדיווח ב"אוטומוטיב ניוז", התאחדות הספקים – המייצגת 400 יצרנים של חלקים לרכב - ביקשה ממשרד האוצר 10.5 מיליארד דולר נוספים שיועברו אליה דרך ענקיות הרכב ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר כך שהן יוכלו לקבל תשלום על משלוחים בתוך 10 ימים, במקום 45 ימים כפי שמקובל כיום. לפי המסמך שהוגש, יותר מ-40 ספקיות של חלקים לרכב פשטו רגל בשנת 2008 בעקבות המשבר בתעשייה.

המשבר המחריף בענף הרכב העולמי, אשר אילץ את הממשל הפדרלי לספק סיוע חירום בסך 17.4 מיליארד דולר לג'נרל מוטורס ולקרייזלר וסיוע נוסף בסך 7.5 מיליארד דולר לזרועות הפיננסיות של שתי החברות במטרה למנוע את קריסתן, פגע קשות בספקים למגזר הרכב, המתמודדים עם ירידה חדה בהזמנות בשעה שיצרניות המכוניות מפחיתות את תפוקת הייצור, ועם החשש כי החברות לא יוכלו לשלם לספקים את חובותיהן בשל קשייהן הפיננסיים.

ביום שלישי דיווחו ספקיות הרכב האמריקאיות על נפילות חדות במכירותיהן בארה"ב בחודש ינואר, לאחר המשבר הכלכלי המחריף הוביל לירידה חדה בביקוש. מכירותיה של ג'נרל מוטורס נפלו בינואר ב-49%, לעומת ינואר 2008, בעוד שמכירותיה של קרייזלר צללו ב-55%. דו"חות המכירות של חברות הרכב עוררו בהלה בוושינגטון, וחששות כי ממשל אובמה ייאלץ לספק סיוע נוסף לתעשיית הרכב כדי למנוע את קריסתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully