וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני: אדיח את כל חברי ועד הרכבת שהיו מעורבים בהשבתה הפרועה

אבי בר-אלי

5.2.2009 / 14:10

ההסתדרות תקיים ב-17:00 הליך משמעתי נגד 6 ממארגני ההשבתה



יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר היום כי יפעל להדחה מיידית מהתפקיד של כל חברי ועד עובדי רכבת צפון אשר פעלו בארגון ובהפעלת "השביתה הפראית" כהגדרתו, שפרצה הלילה. לדבריו: "ההסתדרות לא תאפשר לחברי ועד לפעול בצורה פראית, ללא אישור ההסתדרות, בניגוד להנחיותיה, תוך פגיעה מיותרת בציבור".



בשעה 17:00 תקיים היום ההסתדרות הליך משמעתי נגד חברי הוועד בבית ההסתדרות בתל אביב. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, שיגר הבוקר מכתב דחוף, באמצעות שליח, ישירות לבתיהם של ששת חברי הועד הצפוני אשר עומדים לכאורה מאחורי ההשבתה, בהם מזכירי הנהגים, הפקחים ומנהלי התחנות בצפון, ובו נכתב: "פעולותיכם נעשו ללא כל תיאום או קבלת אישור של ההסתדרות ואנו רואים זאת בחומרה רבה. מדובר בהפרת משמעת חמורה ואנו מתעתדים לנקוט מיידית בהליך משמעתי בהתאם". אדרי שב וקרא במכתבו לחברי הועד לדאוג לחזרתם המיידית של כל העובדים לעבודה תקינה וסדירה.



בהמשך למכתבו של אדרי, הוציא גם סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אלי בן-גרא, זימון דחוף לחברי הועד לבירור בפני ועדת המשמעת של האגף. במכתבו הבהיר כי אם חברי הועד יחליטו שלא להופיע לדיון מוסמכת הועדה לקבל החלטות גם בהיעדרם.



כזכור הבוקר פתח ועד עובדי הרכבת בצפון בשביתה ללא אישור ההסתדרות ובניגוד לעמדתה. הנהלת הרכבת פנתה לבית הדין האזורי בחיפה בבקשה להוציא צו מניעה לשובתים. חברי הועד לא התייצבו לדיון.



השופט רמי כהן הוציא צו מניעה זמני המורה לעובדים לשוב לעבודה באופן מיידי. במקביל זימן ביה"ד את הצדדים לדיון נוסף היום בשעה 13:00 והורה לחברי הועד להתייצב לדיון. בהסתדרות קוראים לעובדים לחזור מיד לעבודה ובמקביל נוקטים בהליך המשמעתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully