וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים מורים על ירידות בפתיחה

ניר צליק

5.2.2009 / 15:46

ברקע למסחר יעמוד חשש המשקיעים מההאטה בהשקעות בתשתיות המחשוב בעקבות דו"חות סיסקו


החוזים העתידיים על המדדים המובילים מורים על ירידות בפתיחת המסחר, כאשר נאסד"ק יורד כעת ב-1.5% בעקבות דו"חות סיסקו שהתפרסמו אמש לאחר המסחר.



סיסקו, יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם, דיווחה היום על נפילה של 29% ברווח הרבעוני, אולם עלתה על תחזיות האנליסטים. עם זאת, אזהרת רווח לרבעון הנוכחי הפילה את מנייתה במסחר לאחר הסגירה. סיסקו הזהירה כי הכנסותיה ייפלו ברבעון הנוכחי בשיעור חד מתחזיות האנליסטים, וכי תקצץ 2,000 משרות.

אמש הסתיים המסחר בירידות שהוביל מגזר הבנקאות. השיל 0.1% לרמה של 1,515 נקודות. ירד ב-1.5% לרמה של 7,956 נקודות - מתחת לרף 8,000 הנקודות ומדד איבד 0.8% לרמה של 832 נקודות.

בגזרת המקרו: דו"ח התעסוקה של Monster, הבודק את המשרות הפנויות ב-1,500 אתרי אינטרנט וסוכם אותם לכדי אינדקס אחד, הראה על ירידה מנתון של 131 נקודות בחודש דצמבר ל-118 נקודות בינואר. מספר תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע שהסתיים ב-31 לינואר צפוי להתפרסם כשעה לפני המסחר ולהראות ירידה של 5,000 תביעות ביחס לשבוע שקדם לו, לרמה של 583 אלף תביעות אבטלה. בנוסף יתפרסם הנתון אודות ההזמנות ממפעלים בחודש דצמבר, כאשר הציפייה היא כי ההזמנות ירדו ב-3% בחודש דצמבר לעומת החודש שקדם לו.

במגזר הפיננסי, גולדמן סאקס מעוניין לפרוע הלוואות בסך 10 מיליארד דולר שקיבל ממשרד האוצר האמריקאי בשנה שעברה, כדי לאותת על חוסנו של הבנק ולחמוק מההגבלות שהטיל הממשל על חברות שקיבלו סיוע ממשלתי. כך אמר היום סמנכ"ל הכספים של גולדמן סאקס, דיוויד ויניאר, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

ויזה ממשיכה להראות חוסן. חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, דיווחה על רווח נקי של 574 מיליון דולר או 74 סנט למניה לעומת רווח של 424 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. ללא הוצאות חד פעמיות, רשמה ויזה רווח של 599 מיליון דולר או 78 סנט למניה. תחזיות הכלכלנים היו כי ויזה תרשום רווח של 66 סנט למניה. הכנסותיה של החברה עלו ב-17% ל-1.7 מיליארד דולר.

הצורך במזומנים בקרב יצרניות הרכב האמריקאיות גובר. יצרנית כלי הרכב האמריקאית פורד נמצאת במגעים ראשוניים למכירת חטיבת וולוו ליצרנית המכוניות הסינית ג'ילי אוטומוביל, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג מפי מקורות המקורבים למגעים. לדברי המקורות, פורד צפויה לקבל עבור המותג פחות מהסכום ששילמה עבורו ב-1999 - 6.4 מיליארד דולר.

המנכ"ל החדש של ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור, פול פולמן, ביטל היום את יעדי הרווח וההכנסות של החברה לשנתיים הקרובות בטענה כי לא ניתן לבצע תחזיות כלכליות בתקופה בה מתמודד שוק מוצרי הצריכה עם האטה גלובלית חריפה. היום דיווחה יוניליוור, יצרנית מוצרי הצריכה השנייה בגודלה בעולם, על עלייה של 58% ברווחיה ברבעון הרביעי ל-1.46 מיליארד דולר או 39 סנט. רווחיה של החברה היו גבוהים מתחזיות האנליסטים.

בהיי-טק, מנכ"ל לנובו, ויליאם אמליו, התפטר היום מתפקידו לאחר שיצרנית המחשבים הרביעית בגודלה בעולם דיווחה על ההפסד הרבעוני הראשון שלה זה שלוש שנים בעקבות המיתון העולמי שהוביל לירידה בביקוש למחשבים אישיים. אמליו, ששימש כמנכ"ל לנובו מאז דצמבר 2005, הוחלף על ידי יו"ר החברה יאנג יואנצ'ינג, שיעזוב את משרתו כיו"ר אך ישמור על מקומו בדירקטוריון.

במניות הישראליות, ההאטה העולמית עצרה את הגידול במכירותיה של יצרנית המערכות לשיחות וידיאו על גבי רשת האינטרנט ברבעון הרביעי והם הסתכמו ב-22.7 מיליון דולר, בדומה למכירות של 22.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. עם זאת גידול של 12% בהוצאות התפעול ל-20.1 מיליון דולר, הביאו את החברה לרשום הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר. זאת בהשוואה לרווח נקי של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בניכוי הוצאות בלתי מוחשיות ואופציות לעובדים ולהנהלה הסתכם ההפסד הנקי ב-200 אלף דולר או סנט אחד למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully