וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסטרקרד רשמה ירידה של 21% ברווח הנקי הרבעוני אך עלתה על תחזיות האנליסטים

מיכל רמתי

5.2.2009 / 16:12

החברה רשמה הפסד שנתי בסך 253.9 מיליון דולר, שעיקרו בגין הרבעונים השני והשלישי



חברת כרטיסי האשראי מאסטרקרד דיווחה על ירידה של 21% ברווח הנקי שלה ברבעון הרביעי, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אך עלתה על תחזיות האנליסטים. ב-2007 כולה רשמה החברה הפסד בסך 253.9 מיליון דולר, שנבעו בעיקר מהפסדים ברבעון השני והשלישי.



החברה דיווחה על רווח נקי בסך 239 מיליון דולר ברבעון או 1.87 דולר למניה לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.62 דולר למניה. הכנסות החברה צמחו ב-14.2% לרמה של 1.2 מיליארד דולר - צמיחה שיוחסה הן לאינפלציה והן לגידול במספר העסקות. הכנסות החברה ב-2008 כולה הסתכמו ב-5 מיליארד דולר, גידול של 22.7% לעומת 2007.



נכון לסוף 2008, מאסטרקרד הנפיקה 981 מיליון כרטיסי אשראי ברחבי העולם, גידול של 7.6% לעומת מספר הכרטיסים המונפקים בסוף 2007. היקף העסקות של מאסטרקרד ברבעון הרביעי צמח ב-3.4% לסך של 605 מיליארד דולר.



מאסטרקרד רשמה הפרשה בסך 1.65 מיליארד דולר בגין הסדר פשרה עם אמריקן אקספרס בנוגע להפרת הגבלים עסקיים, והפרשה נוספת בסך 827.5 מיליון דולר, בגין הסדר פשרה עם חברת דיסקאבר.



אמש, אחרי הסגירה, פירסמה ויזה את תוצאותיה לרבעון, שהיה הרבעון הראשון של שנת הכספים של החברה. למרות המשבר הכלכלי העולמי ובעקבות הגידול במספר המשתמשים בכרטיסי האשראי של החברה מחוץ לארה"ב, דיווחה החברה על תוצאות טובות מהצפוי. ויזה, אשר שישה מתוך עשרה כרטיסי אשראי בעולם הם שלה, דיווחה על רווח נקי של 574 מיליון דולר מעל לתחזיות האנליסטים. הכנסות של החברה עלו ב-17% ל-1.7 מיליארד דולר על רקע גידול של 13% במספר העסקות.



בניגוד לבנקים, ברוקרים וחברות שירותים פיננסים אחרים שנפגעו קשות בעקבות המשברים בשוקי האשראי והדיור, ויזה ומאסטרקארד הצליחו לחמוק באופן יחסי מנזקי המשבר. זאת, הודות לעובדה כי שתי החברות אינן מעניקות אשראי לצרכנים, אלא מנפיקות כרטיסי אשראי לבנקים שותפים וגובות עמלות עבור כל עסקה. חברות כרטיסי אשראי אחרות, דוגמת אמריקן אקספרס ודיסקבר פייננשל וכן בנקים המחזיקים בנתח גדול בשוק כרטיסי האשראי, בהם בנק אוף אמריקה וסיטי, דיווחו על פגיעה ברווחיהן על רקע גידול במספר בעלי כרטיסי אשראי שלא הצליחו לעמוד בתשלומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully