וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים

ניר צליק

5.2.2009 / 23:25

למרות נתוני האבטלה, המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים. דאו ג’ונס עלה ב-1.3%, נאסד"ק התחזק ב-2.1% ו-S&P 500 הוסיף 1.6%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים בהובלת המגזר הפיננסי, על אף העלייה בתביעות האבטלה ונתוני הקמעונות.

דאו ג’ונס עלה ב-1.3% ל-8,063 נקודות, נאסד"ק התחזק ב-2.1% ל-1,546 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 1.6% ל-846 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.016% ל-2.898%.

בגזרת המקרו: יעילות הייצור בארה"ב עלתה ב-3.2% ברבעון הרביעי של 2008, לאחר שהחברות האמריקאיות נאלצו לפטר עובדים ולקצץ בשעותיהם של העובדים בקצב מהיר יותר מכפי שהורידו את התפוקה - כך הודיע היום משרד העבודה האמריקאי.

תחזיות הכלכלנים היו כי יעילות הייצור עלתה ב-2.1% ברבעון הרביעי. משרד העבודה דיווח כי תפוקת החברות נפלה ב-5.5% במהלך הרבעון, בעוד ששעות העבודה נפלו ב-8.4%. הירידה בתפוקה הייתה החדה ביותר מאז 1982, בעוד שהירידה בשעות העבודה הייתה החלשה ביותר מאז 1975. בכל שנת 2008 עלתה יעילות הייצור ב-2.8%, הקצב המהיר ביותר מאז 2003.

במקביל, דיווח משרד העבודה האמריקאי כי מספר התביעות הראשונות לדמי אבטלה זינק בשבוע שעבר ל-626 אלף - רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-30 באוקטובר 1982 ומעל לתחזיות האנליסטים. לעומת השבוע הקודם זינק מספר התביעות הראשונות ב-35 אלף. הממוצע של תביעות האבטלה הראשונות ב-4 השבועות האחרונות עלה ל-582,250, בעוד שמספר תביעות האבטלה המתמשכות זינק לשיא של 4.79 מיליון בשבוע שהסתיים ב-24 בינואר.

מכירות הרשתות הקמעונאיות בארה"ב נפלו בינואר ב-1.6% מסרה היום מועצת מרכזי הקניות הבינלאומית (ICSC). הירידה היתה מתונה בשיעור ניכר מהתחזיות האנליסטים שצפו ירידה של 2.3% במכירות.

וול-מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, דיווחה כי מכירות חנויות הפתוחות לפחות שנה גדלו בינואר ב-2.1% - כמעט כפליים מתחזיות האנליסטים לצמיחה של 1.1% במכירות ומעל לקצה העליון של טווח התחזית של החברה עצמה שהיה 2%. טרגט (סימול TGT), הקמעונאית השנייה בגודלה בארה"ב, רשמה ירידה של 3.3% במכירות בינואר. מייסיס, רשת בתי הכלבו השנייה בגודלה בארה"ב, רשמה ירידה של 4.5% במכירותיה בינואר - ירידה מתונה מתחזיות האנליסטים שצפו נפילה של 7.4% במכירות. גאפ (סימול GPS), רשת מוצרי ההלבשה הגדולה בארה"ב, דיווחה על נפילה של 23% במכירות חנויותיה בינואר.

במגזר הפיננסי, מניית בנק אוף אמריקה נסחרת על רקע מאמר שפירסם העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שעסק באירועים שהובילו לרכישת מריל לינץ' על ידי הבנק. במאמר נטען כי רשויות הרגולציה בארה"ב דחקו בבנק אוף אמריקה לסגור את ההסכם לרכישת מריל, לאחר שהתברר כי הפסדי מריל היו גבוהים בהרבה מהצפוי.

גולדמן סאקס מעוניין לפרוע הלוואות בסך 10 מיליארד דולר שקיבל ממשרד האוצר האמריקאי בשנה שעברה, כדי לאותת על חוסנו של הבנק ולחמוק מההגבלות שהטיל הממשל על חברות שקיבלו סיוע ממשלתי. כך אמר היום סמנכ"ל הכספים של גולדמן סאקס, דיוויד ויניאר, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

ויזה ממשיכה להראות חוסן. חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, דיווחה על רווח נקי של 574 מיליון דולר או 74 סנט למניה לעומת רווח של 424 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. ללא הוצאות חד פעמיות, רשמה ויזה רווח של 599 מיליון דולר או 78 סנט למניה. תחזיות הכלכלנים היו כי ויזה תרשום רווח של 66 סנט למניה. הכנסותיה של החברה עלו ב-17% ל-1.7 מיליארד דולר.

חברת כרטיסי האשראי מאסטרקרד דיווחה על ירידה של 21% ברווח הנקי שלה ברבעון הרביעי, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אך עלתה על תחזיות האנליסטים. ב-2007 כולה רשמה החברה הפסד בסך 253.9 מיליון דולר, שנבעו בעיקר מהפסדים ברבעון השני והשלישי. החברה דיווחה על רווח נקי בסך 239 מיליון דולר ברבעון או 1.87 דולר למניה לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.62 דולר למניה. הכנסות החברה צמחו ב-14.2% לרמה של 1.2 מיליארד דולר - צמיחה שיוחסה הן לאינפלציה והן לגידול במספר העסקות. הכנסות החברה ב-2008 כולה הסתכמו ב-5 מיליארד דולר, גידול של 22.7% לעומת 2007.

סוויס רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, מתכננת לגייס 3 מיליארד פרנק שווייצי (2.6 מיליארד דולר) מענקית האחזקות ברקשייר התאוויי של המשקיע המיליארדר וורן באפט. מסוויס רה נמסר כי החברה עשויה לגייס 2 מיליארד פרנקים נוספים באמצעות הנפקת מניות, בהתאם לתנאים בשוק.

הצורך במזומנים בקרב יצרניות הרכב האמריקאיות גובר. יצרנית כלי הרכב האמריקאית פורד נמצאת במגעים ראשוניים למכירת חטיבת וולוו ליצרנית המכוניות הסינית ג'ילי אוטומוביל, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג מפי מקורות המקורבים למגעים. לדברי המקורות, פורד צפויה לקבל עבור המותג פחות מהסכום ששילמה עבורו ב-1999 - 6.4 מיליארד דולר.

בהיי-טק, סיסקו, יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם, דיווחה היום על נפילה של 29% ברווח הרבעוני, אולם עלתה על תחזיות האנליסטים. עם זאת, אזהרת רווח לרבעון הנוכחי הפילה את מנייתה במסחר לאחר הסגירה. סיסקו הזהירה כי הכנסותיה ייפלו ברבעון הנוכחי בשיעור חד מתחזיות האנליסטים, וכי תקצץ 2,000 משרות.

מנכ"ל לנובו, ויליאם אמליו, התפטר היום מתפקידו לאחר שיצרנית המחשבים הרביעית בגודלה בעולם דיווחה על ההפסד הרבעוני הראשון שלה זה שלוש שנים בעקבות המיתון העולמי שהוביל לירידה בביקוש למחשבים אישיים. אמליו, ששימש כמנכ"ל לנובו מאז דצמבר 2005, הוחלף על ידי יו"ר החברה יאנג יואנצ'ינג, שיעזוב את משרתו כיו"ר אך ישמור על מקומו בדירקטוריון.

ישראליות בוול סטריט

במניות הישראליות, ההאטה העולמית עצרה את הגידול במכירותיה של רדוויז’ן יצרנית המערכות לשיחות וידיאו על גבי רשת האינטרנט ברבעון הרביעי והם הסתכמו ב-22.7 מיליון דולר, בדומה למכירות של 22.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. עם זאת גידול של 12% בהוצאות התפעול ל-20.1 מיליון דולר, הביאו את החברה לרשום הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר. זאת בהשוואה לרווח נקי של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בניכוי הוצאות בלתי מוחשיות ואופציות לעובדים ולהנהלה הסתכם ההפסד הנקי ב-200 אלף דולר או סנט אחד למניה. החברה עקפה את הערכות האנליסטים, שציפו להפסד של 3 סנטים למניה. מניית החברה עולה גם על רקע הערכותיה כיה יא תחזור לרווחיות בשנת 2009.

תרו קיבלה אישור סופי של ה-FDA לתרופת ה-למוטריג'ין כטבליות לעיסה, במינון 5 ו-25 מ"ג. טבליות הלעיסה הן תרופה החייבת במירשם רופא ומיועדת לטיפול בהתקפים הנגרמים כתוצאה ממחלת הנפילה. מקורות בשוק מעריכים כי היקף המכירות השנתי של התרופה כטבליות לעיסה מסתכם בכ-70 מליון דולר.

האחים זיסאפל ממשיכים להגדיל את אחזקתם בחברות הבנות של קבוצת רד. יהודה זיסאפל, דירקטור בחברה, הגדיל את אחזקתו ברדוור מ-15.1% ל-16.7%. את קניית המניות עשה זיסאפל בין ה-23 באוקטובר ל-31 בדצמבר 2008 מחיר המניה הממוצע בתקופה זו היה 6.15 דולרים כך שזיסאפל שילם על הרכישה כ-730 אלף דולר.

בין המניות הישראליות הנוספות שמעוררות עניין במסחר נמצאות יצרנית פתרונות ה-WiMax אלווריון, חברת התרופות הגנריות טבע, ענקית תוכנות האבטחה צ’קפוינט, יצרנית השבבים ממגדל העמק טאואר וחברת התרופות פריגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully